8 weken en 5 dagen in verwachting en maar een vruchtzakje van 5 1/2 week.......

A

Anoniem

Guest
Ik ben net terug van mijn eerste echo en de verloskundige had geen goed nieuws.
Ze kon nog geen baby zien en het vruchtzakje was te vergelijken met die van 5 1/2 week oud. Dat terwijl ik nu 8 weken en 5 dagen in verwachting zou moeten zijn.

Over 2 weken moet ik terug komen voor een nieuwe echo om te kijken of er dan iets te zien is maar die kans is volgens de verloskundige erg klein.
De andere optie is dus dat ik ieder moment een miskraam kan krijgen.
Geen leuk nieuws dus.....

Zijn er nog meer vrouwen die hier ervaring mee hebben?
Hoe is het bij jullie afgelopen, goed of slecht?

Er bestaat dus nog steeds een kleine kans dat ik in verwachting ben.....

hi

kimmeke
,
wat een naar nieuws om zo maar even te krijgen. ik heb er zelf gelukkig nog niet mee gemaakt ik ben zelf pas 5w en 2d dus. maar ik wilde je toch even laten weten dat ik voor je hoop dat het toch nog gaat groeien en het allemaal toch goed komt.
groetjes nimfje

Er verrekenen zich zo vaak vrouwen dat je denkt dat je zelf verder bent en in werkelijkheid anders is, het hoeft nog niets te zeggen hoor, blijf positief meid!

Het is niet dat ik me verreken maar ook volgens de verloskundige zou ik nu 8 weken en 5 dagen in verwachting moeten zijn....
Tis moeilijk om positief te blijven maar zolang ik geen bloed verlies blijf ik toch hoop houden.....

Groetjes Kim

Hoi Kimmeke,
Ik heb in januari een MK gehad. Ben 10 jan naar de VK geweest, toen bleek ik ook minder lang zwanger te zijn. (ipv 9 weken, 6 weken!!!)
Het vruchtje was niet genoeg gegroeid, maar er was wel een hartactie te zien. Dus tja, ik was blij en dacht:gelukkig ik ben zwanger en het maakt me niet uit hoelang!!!!
Helaas ging het 2 dagen daarna mis en eindigde mijn zwangerschap in een MK.
Ik had die week ervoor al last van donkere afscheiding.
Nu ben ik weer zwanger en (helaas) heb ik weer last van die afscheiding......
Dus ben erg bang. Denk natuurlijk weer aan een MK.
Ik wens je veel sterkte!
Hopelijk blijft het bij jou gewoon goed gaan!
Er HOEFT niks aan de hand te zijn. Ik weet niet of jij ook last hebt van donkere afscheiding, maar dat kan er gewoon bij horen!!!
Sterkte!
Anna

quote: kimmeke1982 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('06-06-2007 11:15:10'));

Het is niet dat ik me verreken maar ook volgens de verloskundige zou ik nu 8 weken en 5 dagen in verwachting moeten zijn....
Tis moeilijk om positief te blijven maar zolang ik geen bloed verlies blijf ik toch hoop houden.....

Groetjes Kim

Ja hun rekenen aan de hand van je laatste menstruatie alleen een echo kan uitwijzen hoe lang je ECHt zwanger bent want naar aanleiding van je laatste menstruatie is altijd nog een schattig, ik bleek een week langer in verwachting te zijn, terwijl ik dus gewoon weet dat dat niet kan want weet wanneer ik mijn eitje heb gehad, het lichaam is soms een raar iets hoor, misschien een late eisprong / innesteling ofzo?

Hoi Kimmeke,

Helaas kan ik je geen positief nieuws melden. Ik heb vorig jaar april met 10 weken (1e echo) te horen gekregen dat het vruchtje nog maar 6,5 week was en er was geen hartactiviteit. Een paar dagen daarna ben ik bij de gynaecoloog geweest en ook die bevestigde dat het een missed abortion was.
Begin dit jaar was ik voor de 2e keer zwanger en toen werd met 7,5 week geconstateerd dat het vruchtje wederom niet groter was dan 6,5 week en ook hier was geen hartactiviteit, ik moest toen een week later terugkomen en ook toen werd er een missed abortion vastgesteld.
Nu ben ik voor de 3e keer zwanger (bijna 5 weken) en mag 9 juni voor een eerste echo komen, erg spannend dus allemaal.
Natuurlijk komt het ook voor dat er bij een tweede echo niets aan de hand blijkt te zijn.
Ik wist echter bij de eerste keer toen ik het nieuws bij de eerste echo kreeg dat het fout moest zijn, ik was namelijk regelmatig ongesteld en ik zou bijvoorbeeld positief getest hebben terwijl ik mijn eisprong nog zou moeten hebben als het pas 6,5 week was. De tweede keer heb ik met een ovulatietest gewerkt en wist dus precies wanneer mijn eisprong was. Het had gekund dat ik iets minder ver was, maar toch diep vanbinnen wist ik ook dat dat fout zat.

Heel veel sterkte met het afwachten en hopelijk voor jullie blijkt er inderdaad een misrekening te zijn geweest.

Groeten,
Karin

Hoi Karin,
Wat heb jij al een vervelende tijd achter de rug!!
Jij noemt het een missed abortion, maar dat is toch hetzelfde als een miskraam?
Veel sterkte!!!
Anna

Terug
Bovenaan