8 weken ineens veel spugen en huilen

<p>Hoi allemaal,</p><p>Wij hebben een dochtertje van inmiddels 8 weken. Ze doet het echt super goed en is enorm lief en gezellig.</p><p>Alleen heeft zij sinds een paar dagen steeds vaker dat zij moet spugen na haar fles en veel huilt. Het begint eigenlijk al vrij snel naar haar fles en kan zo 2 uurtjes door gaan.</p><p>Tussendoor valt ze af en toe wel in slaap maar dit zijn slaapjes van 3 minuten en dan weer huilend wakker. Ze strekt veel, tongetje veel naar buiten en “herkauwt” duidelijk.</p><p>Wij gebruiken een dr Brown fles en ze doet zo’n 20 minuten over de fles en boert tussendoor.</p><p>Heeft iemand enig idee wat er zou kunnen zijn of waar het aan ligt? Ze lijkt namelijk echt last er van te hebben en vind het enorm sneu. <br />Hiervoor had ze er geen last van.</p><p>Groetjes </p>

Ja maar zou dit dan niet al eerder naar voren moeten zijn gekomen?
ze heeft de eerste 7 weken echt werkelijk waar nog geen krampje of mondje terug gegeven. Het is nu ook in combinatie met veel slijm door verkoudheid.

Ja maar zou dit dan niet al eerder naar voren moeten zijn gekomen?
ze heeft de eerste 7 weken echt werkelijk waar nog geen krampje of mondje terug gegeven. Het is nu ook in combinatie met veel slijm door verkoudheid.

Dit klinkt heel erg als verborgen reflux, wij hadden dezelfde klachten met onze zoon, nu inmiddels 5 maanden en uit eindelijk toch begonnen aan nutrilon AR (dit is gemengd met johannesbroodpitmeel) in combinatie met Dr Brown fles en sindsdien spuugt hij nauwelijks of niet. Maar ik zou even overleggen met het CB. Eventueel osteopaat kan ook helpen. Sterkte!

Mijn 2e dochter ging spugen toen ze 3 maanden oud was. Daarvoor nooooit gespuugd. De huisarts en CB zeiden dat het onmogelijk reflux kon zijn omdat het spugen pas met 3 maanden begon.

Uiteindelijk ging ze steeds meer en meer spugen en dronk op den duur nog maar 30cc per voeding, spuugde bloed mee, huilde uren, ze was écht heel ziek ervan en viel 900 gram (!!) af. Nu schrijf ik het even snel op, maar het was HEL. Deze periode duurde 2 maanden lang en niemand hielp ons. We hebben 3x bij de Spoedeisende hulp gezeten omdat ze wegviel. Steeds was ze net niet slecht genoeg om opgenomen te worden. Maar wat er precies was? Niemand wist het en niemand hielp ons.

Toen ze zoveel afgevallen was, gingen eindelijk de alarmbellen rinkelen bij het CB en konden we ineens wel met spoed naar de kinderarts. De kinderarts zag het direct: refluxziekte! De ergste vorm van reflux. We kregen speciale voeding en moesten op de zij voeden en ineens ging onze dochter weer drinken en kwam ze weer aan. Na maanden tobben was het eindelijk voorbij.
Het was zo slecht dat we niet eerder geholpen werden. Deze maanden waren intens zwaar en het had voorkomen kunnen worden. We hebben serieus nachten gehad dat we dachten onze dochter te verliezen, zo slecht ging het.

Maar... reflux kan dus WEL, ook al is je kindje 'al' 8 weken oud. Echt!!! Hou dit in de gaten en hou mijn verhaal in je achterhoofd de komende tijd. Verergeren de klachten, blijf dan zeuren en aan de bel trekken tot je echt serieus genomen wordt!

Wij kregen trouwens Nestlé NAN AR uit België. Is voeding op basis van aardappelenzetmeel ipv broodpitmeel en dat doet heeeel veel goed voor kindjes met reflux! Deze voeding is echt onze redding geweest. Kostte €20 per pot en werd niet vergoed, maar was me elke cent waard..
Johsnnes broodpitmeel deed hier niks..

Terug
Bovenaan