8 weken oud en nu al koorts

Wie herkent dit? Ons kindje is pas 8 weken oud en heeft nu al een paar dagen koorts die steeds terugkomt. Zondagnacht was het zelfs 40 graden. Van de huisarts moeten we het goed in de gaten houden en ons melden als er iets veranderd in het gedrag of als ze niet goed meer drinkt/plast. Volgens de arts is het niet normaal dat kindjes onder de 3 maanden al koorts hebben. We moesten het al melden als het weer boven de 38 graden was. Wel word ze nu wat verkouden en moet ze wat hoesten. Verder is ze gelukkig wel alert en vrolijk. Het enige dat er anders is dan anders is dat ze erg last heeft van krampjes en windjes. Dit had ze eigenlijk nooit. Ook poepte ze altijd zo'n 2 keer per dag en nu 1 keer in de 2-3 dagen. Volgens de arts had dit niet met elkaar te maken maar ik vind het wel raar. Wie heeft dit ook weleens meegemaakt en wat was het bij jullie?
 
Hoi, als de huisarts het nu ook niet weet laat je dan doorverwijzen naar een kinderarts! En bel anders het cb even voor advies. Het is inderdaad niet normaal dat zo'n jong kindje al zo'n hoge koorts heeft.
Een huisarts kan wel zeggen het kind goed in de gaten te houden, maar m.i. heeft een huisarts te weinig zicht op zulke kleine kinderen want zo vaak zullen ze die ook niet in de praktijk zien.
Nee, ik zou er wel op staan om doorgestuurd te worden! Beterschap voor je kindje en sterkte! het is nooit leuk als je kindje zo ziek is, zeker niet zo'n jong kindje.
Groeten, Claudia.
 
koorts kan duiden op infectie dus echt wel goed in de gaten houden je kunt beter 1x teveel bellen als 1x niet.
en voel je niet opgelaten om continu te bellen want je betaald al genoeg aan ziekenfonds!!! en het gaat om zo`n jonge baby
 
Ik ben gisteren weer naar de huisarts geweest. Ze heeft overlegd met de kinderarts maar deze vond het niet nodig om haar al te zien. Vooral omdat ze nog goed drinkt/plast en nog zo vrolijk is. Als je ook niet zou weten dat haar temperatuur te hoog is, zou je niks aan haar merken. Gelukkig is de temperatuur vanmorgen goed dus hopelijk blijft het zo. Ik zit er ook niet om te springen om met haar al naar het ziekenhuis te gaan want daar zijn ook allerlei bacterien/virussen dus als ze nog niet ziek is wordt ze het daar wel.
(spreek uit ervaring)
 
Terug
Bovenaan