8 weken oude baby SLAPEN

Hallo! Een gekke vraag misschien maar onze kleine man valt eigenlijk nooit zelf in slaap, we moeten hem altijd helpen met wiegen of over het hoofdje strelen, liedjes zingen en het wiegje wat heen en weer wiegen voordat hij slaapt. Nu vraag ik mij of of meerdere ouders dit doen? Hij is vrijdag 8 weken. Hij leert dus nu altijd ons om in slaap te komen.. nu denk ik wel eens kan hij dan straks ooit wel zelf in slaap komen? We kunnen hem ook niet neerleggen en laten huilen… ik ben benieuwd of meerdere ouders dit herkennen en of iemand tips heeft om het misschien wel anders te doen? Het gaat om alle slaapjes in de nacht en overdag. In de kinderwagen tijdens een wandeling valt hij wel zelfstanding in slaap maargoed dan helpt de kinderwagen hem??

Gefeliciteerd met jullie kleintje!!
Je kindje is nog zo jong en kan nog helemaal niet leren om zelf in slaap te vallen. 9 maanden lang zat ie in jou en wil nu nog steeds die geborgenheid en jouw aanwezigheid. Maak je nu echt niet te druk dat je kindje je nodig heeft om in slaap te komen, dit is echt volkomen normaal!! Dit komt allemaal echt met de tijd.
Als tip kan ik je geven om liefdevaneenmoeder te volgen op instagram of gewoon haar website, zij geeft superveel inzicht in het slapen van kindjes en wat normaal is.
Probeer nu zoveel mogelijk te genieten van die kleine!

Wij heben dit een fase gehad met ons dochter, ze is nu 10 weken oud. Wij bleven haar in dr wiegje leggen om te proberen en hadden snel genoeg door of het lukte of niet, en zo ineens sliep ze wel! Mijn tip is dus, blijven proberen

Ieder kind is natuurlijk anders, maar bij allebei onze kinderen hadden we dit ook. Onze dochter van nu 3 sliep tot 4 maanden overdag alleen maar op ons, snachts ging overigens wel gewoon goed in haar wiegje. Tegenwoordig slaapt ze helemaal prima. Ik denk dat er niks mis is met dat ze eerste maanden veel bij jou slapen, snachts lijkt me inderdaad lastig, onze zoon van nu 9 weken is precies hetzelfde als zijn zus, slaapt overdag ook alleen maar op ons en snachts gaat wel gewoon goed in zn wieg. Ik moet zeggen dat ik het wel wat lastiger vind nu omdat er ook nog een peuter rondloopt die aandacht nodig is en die ik haar ook wil geven, dus dat frustreert soms, maar ik weet ook dat het ooit wel goed komt. Dus ja wat heb je aan mijn verhaal, niet zoveel haha, weet alleen dat het niet erg is en het echt goed komt. Tuurlijk kun je het blijven proberen maar zo'n jonge baby leer je nog niet echt iets aan, die wil gewoon bij je zijn?

Oja wij bakeren onze zoon wel in met slapen met een pucka baby, anders slaat hij zichzelf sowieso wakker, misschien dat je zoiets nog kan proberen als je dit nog niet doet ?

Je baby is echt nog jong, geef het wat tijd. Hij zat 9 maanden in je buik en zal niet 1 2 3 leren alleen slapen zonder jouw hartslag. Ik snap niet waarom ouders tegenwoordig vergeten wat een baby hebben inhoudt..

Dat snap ik ook! Het maakt mij gewoon onzeker dat heel veel ouders zeggen, ooh ja? Die van mij leg ik in zijn/haar bedje en die slaapt uit zichzelf. Vandaar mijn vraag of andere ouders dit ook herkennen

Het is zoals ik al zei mijn 2e, en heel veel mensen zeggen nu ook weer oh ja joh? Die van mij sliep gewoon in zn bed. Nouja fijn voor hun dan, wat de rest ook al zegt ze zijn zo lang bij je geweest dat dit echt niet raar is!! Laat je niet onzeker maken hoeft echt niet, ik begrijp het wel want ik zeg dit nu heel stoer maar word er zelf ook weer onzeker van ook al ken ik het van onze oudste. En geloof mij, over een poosje mis je het dat ze lekker bij je liggen ?

Terug
Bovenaan