8 weken zwanger en erg kortademig

Hallo allemaal,Ik ben nu ongeveer 8 weken zwanger en ik word elke keer om 04:00 wakker met misselijkheid wat doorgaat tot een uur of 12:00. Daarnaast ben ik ook heel de dag en nacht erg kortademig. Nu is de misselijkheid niet zo heel erg, maar het continu benauwd hebben begint nu wel erg vervelend te worden in combinatie met de misselijkheid. Iemand enig idee/tips hoe ik hier vanaf kan komen? En wat hier evt de oorzaak van kan zijn?<br />Liefs!<br /><br />
 
Ik zou eens laten prikken op je Hb, ik was ook supersnel buiten adem en benauwd tijdens de zwangerschap (met 6 weken al echt last ervan) en bleek lichte bloedarmoede te hebben. (Dit prikken ze volgens mij vrij standaard in de zwangerschap, maar sowieso aankaarten bij de verloskundige). Met staalpillen erbij ging het heel wat beter. ;) Mocht het iets anders zijn, is het in elk geval ook fijn om dit uit te sluiten. 
 
Hoi,

Wat vervelend!
Ik word nachts zeker 2 keer wakker van de misselijkheid. Heb crackers naast me bed liggen en dat helpt iets. Verder ben ik de hele dag misselijk. Ik merk dat als het echt heftig is en ik een appel eet het iets beter gaat. Ik ging vaak ook nog even liggen.
Het zwaar ademhalen herken ik, heb ik ook. Bij de vorige zwangerschap had ik dit ook, toen ik daar ook kortademig en benauwd bij werd kreeg ik een pufje.
Anders als het je belemmert gewoon even navragen bij de verloskundigepraktijk of huisarts.
Hopelijk gaat het snel beter?
 
Terug
Bovenaan