8 weken zwanger en nu al een grote buik

<p>Hoi leden, </p><p>Ik heb even jullie hulp nodig. Ik ben afgekopen donderdag precies 8 weken zwanger. Maar mijn buik is nu al zoo grooot!!! Ik kan nu al niet mn normale broeken dragen. Heb al bij de prenatal van die zwangerschapsleggings gehaald omdat mn buik gewoon niet meer past in mn eigen broeken. Mijn man zegt dat het misschien een tweeling kan zijn. Ik heb pas 12 juni een afspraak voor mijn echo. En in mijn jurkjes zie je het ook echt duidelijk als ik zit of sta. Ik wil het nog geheim houden tot de 12e week.. wat moet ik doen? Is dit normaal bij 8 weken of??</p><p>Alvast bedankt!</p><p>Liefs</p>

De eerste tijd kunnen het ook heel goed je darmen zijn die opspelen waardoor je buik ook nogal groot kan zijn. 
Een vriendin van mij had echter met 10 weken ook al zo'n grote buik waardoor ze echt 25 weken zwanger leek.. 
Wat je kan doen? Wat wijdere kleding dragen misschien als je het nog even verborgen wil houden? 

Ik had ook ineens heel snel een buikje rond die tijd en mijn broeken kreeg ik al niet meer dicht, rond 11 week was het minder en nu groeit het weer verder, waren toch denk ik echt mijn darmen dus dat zou je ook best kunnen hebben. Heb wel ook een zwangerschapsbroek gekocht want dat zit gewoon beter dan ?

Heel herkenbaar!! Ik ben nu bijna 7 weken en heb ook al echt een bollie. Zeker na het eten. Gisteren mijn eerste zwangerschapsbroek gekocht, mn eigen broeken zitten echt vervelend. Grote kans dat het door darmen komt. Vriendinnen van mij hadden dat ook en gek genoeg werd hun buik rond week 9/10 minder. 
Als je je echt zorgen maakt (of té nieuwsgierig) zou je kunnen aandringen op een vroege echo. Of bij een andere praktijk een pretecho kunnen doen. Dan weet je alvast hoeveel het er zijn ;) 

Denk idd dat het je darmen zijn. Ik draag ook al sinds week 8 zwangerschapskleding om die reden. Vanaf week 12/13 ging mijn buik pas op de juiste plek groeien haha. Als je buik ook al groot is boven je navel dan komt het zeker door je darmen.
verder idd wijde kleding dragen..

Ik had het ook, ben nu 15 weken en heb echt best wel een buikje, maar voor mij is het de tweede? ik vond het heel prettig om een vroege echo te doen met 8-weken, is tussen de €30 en€40. Gewoon om te kijken hoe het ging en of het er inderdaad 1 was.

Hoi hoi,

ik had dat ook met week 7 tm 9 daarna stond het stil ben nu 23 weken zwanger en mijn buik is nu echt mini kan nu weer mijn normale broeken aan, denk dat deze even groot is als met 9 weken.. geen zorgen maken komt helemaal goed en idd wat wijdere shirtjes aan doen! 

Terug
Bovenaan