8 weken zwanger geen trek in fruit

<p>Hoi allemaal,</p><p>ik at eerst elke dag 1 a 2 appels, maar nu krijg ik appel echt niet weg geen elk fruit trouwens.</p><p>is er een alternatief? Of moet ik gewoon echt dagelijks fruit eten?</p>

Ik had in het begin van mijn zwangerschap ook geen zin in (vers) fruit, maar ananas en lychees uit blik luste ik wel! Heel wat blikken gegeten, ik dacht beter fruit uit blik dan geen fruit.
Misschien kan jij dat ook beter hebben?

Maak een smoothie.
Of eet yoghurt en vermaal fruit in de blender en gooi dat er door.
Fruit uit blik zou ik niet aanraden, daar zit juist veel suiker in.

Ik had het met groenten, vooral rauwkost. Na de misselijkheid gaat het vast weer wat beter. 
In de tussentijd kun je er mischien wat creatief mee zijn? Smoothies maken de vezels helemaal stuk, maar wie weet een tijdelijke oplossing? 
Of fruit door je avondeten. Ik eet wel eens bloemkoolcurry met ananas. Of gebakken appel op mij stampot, appel door mijn havemout. Dat soort dingen. 
Fruit kun je ook op een broodje kaas eten. Of door een salade doen. 

Ik had van week 7 tot 10 ook bijna geen zin in fruit. Dit gewoon geaccepteerd. Ik nam elke dag multivit in. Nu krijg ik steeds meer mijn normale eetlust terug. Nog zitten er dagen bij dat ik echt geen fruit wil eten. De dagen dat ik wel fruit eet ga ik gelijk los haha. Bij mij hielp het ook wel eens als ik stukjes appel door wat yoghurt deed. At ik het toch makkelijker op. 
Soms neem ik wat komkommer om toch voor mijn gevoel goed bezig te zijn. Dat eet ik dan op die dagen wel goed als ik geen fruit lust.
Het wordt vanzelf weer beter! Succes! 

Ik heb het de eerste weken min of meer geaccepteerd hoor. Het is toch even zoeken naar wat je wel binnen houdt. In mijn geval zijn groenten een probleem. Ik probeer het toch wat binnen te krijgen door bijvoorbeeld wat van mijn vroegere verslavingen aan Knorr Wereldgerechten op te pakken haha, want daar stop je toch nog wel groentes in, en mijn man en ik hebben nu de groente en fruit shotjes uit de supermarkt ontdekt, waardoor ik m'n tekort weer wat aanvul hoop ik.

Maargoed, als je nu naar m'n weekmenu's kijkt is het niet om over naar huis te schrijven hoor. Had ik bij m'n eerste zwangerschap ook. Wordt waarschijnlijk na het eerste trimester weer beter! Niet te druk over maken, gezond moeten eten kan je helemaal gek maken maar het kan voor een poosje weinig kwaad hoor. ;) Fijne zwangerschap!

Terug
Bovenaan