8 weken zwanger stuk kies afgebroken

<p>Vanochtend tijdens het ontbijt voelde ik iets tussen mijn broodje. Ik dacht serieus dat het ik een tand vond in het broodje, werd er erg naar van. Ik zei nog tegen mijn vriend:  "Ik mis toch geen tand he?". Toen voelde ik ineens helemaal linksboven achterin dat er een stuk miste. En dat stuk zat dus ineens tussen mijn broodje. Heb het schoongespoeld en het is gewoon een zijkant van mijn kies.</p><p>Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik al vier jaar niet naar de tandarts ben geweest en door verhuizing heb ik ook nooit weer een nieuwe gezocht. Ik ben namelijk doodsbang voor de tandarts. Nu baal ik zo ontzettend!</p><p>Gelukkig heb ik geen pijn. Maar waarom gebeurd zoiets altijd in het weekend? Nu moet ik tot morgenochtend maar wachten en kijken of ik ergens terecht kan.</p><p>Ik vroeg me dus af of er dames zijn die ook net als ik nog pril zwanger waren ( 8w+4d) en dit ook al eens hebben meegemaakt? Zoja, konden ze dit dan gelijk fixen? Met of zonder verdoving? Moesten er geen foto's gemaakt worden?</p><p>Nou je raad het al, ik ga me hier onwijs druk over maken en laat dat natuurlijk ook niet goed zijn voor de baby. </p>
 
Tijdens de zwangerschap gaat door de hormonen je gebit achter uit. Bij mij was het gelukkig alleen het tandvlees. Ik heb wel een gaatje laten vullen tijdens de zwangerschap. Ze passen de verdoving aan die wil kan tijdens de zwangerschap. Ik zou morgen meteen de tandarts bellen, dan heb je het snelst achter de rug.
 
Ik heb met 13 weken mijn verstandskies moeten laten trekken omdat ik verging van de pijn. Ze gebruiken een verdoving wat gewoon mag en kan bij zwangere vrouwen. Ik zou als ik jou was gewoon even contact opnemen met je tandarts voor de mogelijkheden.
 
Hallo W83 en xxlarissa,

Dank jullie wel voor het reageren! Ik ga morgenochtend meteen zodra ze open zijn bellen en kijken wat ze er mee kunnen doen. Het is een kies waar ik ooit een wortelkanaalbehandeling heb gehad. Waarschijnlijk is er juist daarom geen pijn (zenuw blijkbaar toch al dood) en vind ik het niet nodig om noodtandarts in te schakelen nu. 
Dus stelt me gerust dat er een verdoving is die mag als je zwanger bent. Maar je schrikt je echt een hoedje als je ziet dat er gewoon een stuk kies af is, brr.

nogmaals bedankt voor jullie reactie dames!
 
 
Oe balen zeg.... Heb het zelfde als jou gehad.
Ze hebben me kies toen tijdelijk opgelapt en na de bevalling die kies weer opnieuw opgebouwd.
 
Ja echt vervelend Sylvia83! Hopelijk kan ik snel bij ze terecht. Het voelt echt raar en wil er dan steeds langs met mijn tong. Misschien dat ze mijn kies ook voor eerst even kunnen oplappen. We will see :)
 
Ik had dit vorige week ook met een broodje.. en ben net als jij als de dood voor de tandarts. Er ligt bij mij verder geen zenuw bloot dus ik denk dat ik lekker wacht tot na de bevalling... wel fijn dat er inderdaad verdovingen zijn voor zwangere. Mocht het dan toch echt nodig zijn. 
 
@PreggoCynthia verschrikkelijk he??? Ik heb vandaag pas een afspraak om 13:15u en ik knijp m heel erg. Ik merk dat ik zo gespannen ben dat het nu op mijn lichaam slaat.. niet zo goed. Ik probeer rustig te blijven, maar zo moeilijk. 
Ik heb er geen last van, maar het ligt wel bloot bij mijn tandvlees en voordat het verder begint te ontsteken niet zo'n fijn idee. Ook hadden we 1 mei vakantie gepland, dus voordat het erger word moet ik nu wel. Kan er niet zo mee blijven rond lopen... Brrr. Zenuw slopend dit!! 
 
Terug
Bovenaan