8 weken zwanger, wat moet ik aan?!

<p>Hoihoi, </p><p>heeft iemand een advies wat ik nog aan kan trekken? </p><p>Ik ben 8 weken zwanger van ons eerste kindje. Maar mijn kleding zit gewoon niet meer. Mijn borsten zijn gegroeid, waardoor shirts/bloesjes niet meer passen en mijn broeken draag ik al met de oude elasiekjes truc. </p><p>Ik ben niet echt een jurkjes mens omdat mijn zwembandje dan snel geaccentueerd word en mijn bovenbenen met deze warmte dan aan elkaar zitten. </p><p>Ik sta huilend voor de kast. Dus vandaag opzoek geweest naar nieuwe passende kleding, maar ook daarin kan ik niks vinden. Vind het zo lastig om wat aan te trekken dat niet schreeuwt ‘ik ben zwanger en te dik’. Ik had net besloten om te gaan lijnen toen ik een positieve test had en van de verloskundige mag ik niet lijnen... </p><p>wat dragen jullie? </p><p> </p>
 
Ik kan er moeilijk wat van maken als je zelf alle opties over boord gooit ;-) maar ik snap je frustratie 
Zelf ben ik ook voller, eigenlijk hetzelfde verhaal als bij jou. Wilde ook net gaan lijnen toen ik zwanger raakte en ik vind mijzelf ontzettend pafferig. 
Maar weet dat de baby dit nog niet veroorzaakt  (jammer genoeg). Dat betekent dus dat het door je darmen of je blaas komt, evengoed vervelend maar minder zichtbaar zakt misschien nog wel weer eventjes weg. 
Je zou een elastiekje kunnen doen tussen je knoop en knoopsgat waardoor er meer ruimte ontstaat. Wat betreft T-shirts, ik heb die van mij bij bonprix besteld want daar waren ze rond de 9 euro per stuk. Lekker goedkoop voor een korte periode. Zelf draag ik nu alleen maar jurkjes in deze hitte, ik pas sowieso niet lekker in mijn kleren als het zo warm is. Onder mijn jurkje draag ik wielren broekjes van stof, deze heb ik jaren terug  (ook bij bonrpix) gekocht en zijn echt perfect! Kort genoeg om niet op te vallen, lang genoeg om mijn benen te beschermen.   
Ik weet dat het voelt alsof je hele kledingkast tegenzit , maar probeer te onthouden dat het voornamelijk de hormonen zijn die je nu anders laten denken. Alsof je ongesteld bent , keer 10. Dus gooi nog niet alles weg, na 12 weken ga je weer veel leuk vinden ? 
Succes! 
 
Hey MarritA,
Is er toch niet iets in de zwangerschapskleding waarvan je denkt; dit schreeuwt niet dat ik zwanger ben.
Ook ik zat met 8 a 9 weken al in de zwangerschapskleding..
Als je je er nog niet comfortabel bij voelt zou ik eens kijken of er wellicht iets is dat net iets ruimer zit. 
Misschien zijn tuniekjes iets voor je? Met iets van een dunne legging/panty? Ik roep maar wat hoor.. ben zelf ook niet van de jurkjes, maar een tuniek met legging voelt dan wel weer prettig.
Ik vind H&M wel leuke kleren hebben, zeker als je niet wilt dat het opvalt.
Groetjes Siska.
 
Wila, je hebt gelijk. Adviezen geven is ook lastig als ik alles af schiet. Maar ik zit gewoon even met mezelf en mijn lichaam in de knoop ofzo... en vriendlief delft het onderspit daarin?. 
de verloskundige zei dat mijn baarmoeder naar voren gekanteld ligt en dus al wel zichtbaar een buikje veroorzaakt. In combinatie met darmen die een ander plekje zoeken heb ik (voor mijn gevoel) best al een buik? 
Siska, de jurkjes tip is wel een goede. Denk dat ik dat maar gewoon ga proberen om te kijken wat staat en goed voelt. 
Bedankt dames, dit had ik even nodig. Het is best prettig om te horen dat ik hier niet alleen tegenaan loop.?
 
Ook ik heb wat kilootjes meer dan andere dames, alleen groeien mijn borsten niet zo erg..
En net wat Wila zegt, misschien iets van een wielren broekje eronder zodat je benen niet gaan plakken. 
Die eerste 12 weken zijn gewoon lastig, zo zitten we er als vrouw wel vaker voor. Het komt goed!
Ik ben nu 21 weken zwanger en al zo rond dat ik mijn eigen hemdjes niet meer pas .. ze zitten zo strak het is net een korset?
Zwanger van onze 2e, misschien speelt dat ook mee.
Groetjes Siska.
 
Heel herkenbaar! Bij de eerste ben ik met 10 weken toch maar overstag gegaan en een goeie zwangerschapsbroek gekocht. Wat heb ik daar veel plezier van gehad en wat was het een verademing! 
Shirts vond ik ook een drama. Ik heb toen als tussenweg naar zwangerschaps-shirts alles een maatje groter gekocht. Kon ook best toen ik niet zwanger was. 
Nu bij de 2e heb ik weer veel plezier van mijn eerste zwangerschapsbroek (bij 13 weken dit keer). 
 
Ik heb een aantal maxi jurken die onder mijn borst met een touwtje vastgezet kunnrn worden, je buik past er daardoor heel lang is en het heeeerlijk koel met dit warme weer, het wappert lekker ! Misschien is dat een idee ?
 
Heeeeel herkenbaar! 
Ik had met 9 weken al een zwangerschaps boek aan, omdat dat gewoon veel prettiger zat. Qua shirtjes heb ik gewoon shirtjes van Vero Moda en Only aangeschaft. Even een maatje groter gedaan en sws een model dat iets wijder valt. Inmiddels ben ik 20 weken zwanger en heb ik nog steeds diezelfde shirtjes aan, maar strak zitten ze nog steeds niet.
ik was ook nooit van de jurkjes, omdat ik ook zwembandjes hebt en dat accentueert idd best wel ? Maar sinds ik dus zwanger ben en het is deze hitte, draag ik alleen maar jurkjes!
Noppies heeft een naadloos short in het assortiment, met buikband en ik zweer erbij! Onder jurkjes/rokjes perfect, want het heeft lange pijpjes (dus geen schurende benen) en de zwembandjes vallen veel minder op. Misschien een tip ?
 
Terug
Bovenaan