8 wkn vruchtzakje, 9 wkn baarmoeder leeg: gyn zegt "geabsorbeerd"?

Beste dames,

Ik ben Daisy, 39 en heb een zoontje van bijna 2. Kortgeleden kwam ik erachter dat ik zwanger was, hiep hiep hoera! Bij de echo van 6 weken  bleek echter dat "het" te klein was. Ik was erg geschrokken, daar hou je geen rekening mee... De echo's die volgden waren iets hoopvoller en vorige week was er dan  een vruchtzakje met inhoud en beginnende hartactie, maar toch  te klein. Vandaag kon de gynaecoloog niets meer zien bij de inwendige echo: baarmoeder gewoon leeg. Ik heb wel twee weken licht bruin bloedverlies gehad, maar zonder  stolsels,  geen rood  bloed en geen krampen.

De gyn dacht daarom dat mijn lichaam dit vruchtje had geabsorbeerd, wat volgens haar niet raar zou zijn omdat het vorige week nog zo klein was (4 mm). Dat zou betekenen dat ik een miskraam heb gekregen, maar dat ie in mijn lichaam is opgelost?

Heeft iemand van jullie hier wel eens iets over gehoord: absorberen door het lichaam?

Ik ben er best verdrietig om, ik had zo gehoopt op een broertje of zusje voor mijn zoontje.

Ik wens jullie in elk geval veel sterkte toe!

Groeten, Daisy

hai

wat een raar verhaal zeg dus het komt er op neer dat zo`n kindje (vruchtje)zichzelf oplost nou dat geloof ik niet !
er moet toch iets gebeuren lijkt mij !
ik zou het is aan een andere gync vragen hoor!

SUCCES FRANCIS

Hi
Ik heb (bijna) hetzelfde mee gemaakt. Bij mij dan wel verlies van helder bloed. Maar geen stolsols of ook maar iets wat er op zou kunnen lijken.
Bij mijn laatste echo ik was toen bijna 8 weken was mijn baarmoeder helemaal leeg.
Ik heb haar toen ook gevraagd hoe dit kan.
Zij gaf aan dat je lichaam het zelf afbreekt en het vanzelf in je lichaam oplost.
Vergeet niet dat het nog maar heel klein is.

Zij gaf wel aan dat zodra ik meer bloed ging verliezen of krampen kreeg ik meteen naar het ziekenhuis moest.
Dus die tip ook voor jou, hou je lichaam in de gaten.

Ik denk echt ook wel dat het mogelijk is. Je lijf is een bijzonder iets.

Sterkte met het verwerken van dit!

Ik las dat je al een kindje hebt van 2. De mijne is ook 2 en had het ook zo leuk gevonden om haar een broertje of zusje te geven maar hopelijk komt dat gewoon iets later.
Liefs

ik wilde nog even zeggen dat ik zwanger was van een tweeling en met 7wk zagen ze 2 vruchtjes en met 9wk nog maar een . ik ging toen op vakantie met het idee oke er komt er een toen ik terug kwam kreeg ik weer een echo met 11wk en toen zat het er weer dus toch weer 2 heel raar allemaal.ze kunnen het soms ook niet vinden hoor .
er waren toen 2 gync en zeiden allebei nee echt mevrouw we zien er maar een!
vraag om nog een echo!

gr francis

Dames,

Heel erg bedankt voor jullie reacties. Gelukkig heeft de gynaecoloog voorgesteld HCG te laten prikken, dus dat heb ik vandaag gedaan. Daarna kan het nog een keer worden geprikt, en weet ik waarschijnlijk meer. Maar het is wel zo dat ik me al die tijd niet echt zwanger hebt gevoeld en dus niet sta te kijken van hoe het is gelopen. Dat neemt niet weg dat ik het heel jammer vind. Mijn zusje is zwanger en we zouden maar twee maanden met elkaar schelen. Dat had ik echt heel leuk gevonden. Maar nu komt er in ieder geval een neefje of nichtje voor mijn zoontje.

Nogmaals hartelijk dank!

Groeten, Daisy

Terug
Bovenaan