8 wkn zwanger en oud bloedverlies

Hoi allemaal,

Ik ben vandaag precies 8 weken zwanger, heb donderdag een echo gehad. Alles in orde en een goede hartslag.
Nu heb ik net na het plassen met afvegen ineens oud bloedverlies. Het is maar een beetje en het is bruin. Ik las dat het vaker voorkomt en niet per se hey begin van een miskraam hoeft te zijn.
Maar ik heb daarbij een drukkend gevoel in mijn onderbuik. Geen buikpijn, maar een zwaar gevoel. Soms ook kleine steekjes aan de rechterkant, lijkt een beetje op ovulatie pijn.
Herkent iemand dit?

Groetjes, Sanne
 
Kan heel goed. Is vrij normaal zelfs. Zou als je je heel zorgen maakt de vk bellen voor extra echo eventueel maar als het mis is kunnen zij hier ook niet veel aan doen.
 
Heb ik inderdaad ook gehad. Inclusief steekjes. Bij mij all fine. Alles verschuift inwendig al. Ik las hier ergens op het forum iemand die zei: mijn verloskundige zei, zolang je geen erge krampen of steken hebt, is het in orde.

Mijn verloskundige zei: loslaten. Da’s het allermoeilijkste. Maar als het bij de eerste echo goed zat, zal het goed zijn. Natuurlijk is er altijd een kans dàt.. maar als het gebeurt, kunnen we er niets aan doen..

Ondertussen bijna 16wk zwanger. Bij mij was het dus ook echt gewoon goed, ondanks 5 dagen achtereen oud bruin bloedverlies met 7wk.
Have faith!
 
Verloskundige houd aan: als het om hevig bloed gaat of stolsels of erge krampen dan is het reden tot ongerustheid. Klein beetje bruin/oud bloed is meestal iets onschuldigs zoals een beschadigd bloedvaatje door bijvoorbeeld harde ontlasting of seks. Alles is extra doorbloed, ik geloof dat zelfs 80% ergens in de zwangerschap wel iets van bloed verliest. Als je je zorgen maakt zou ik de verloskundige even bellen, meestal laten ze je toch langskomen als je zelf erg ongerust bent omdat stress niet goed is :)
 
Hier ook gehad, zowel het oud bloed verlies als het zware gevoel: niks aan de hand. Extra echo gehad omdat ik me zorgen maakte, en alles was iedere keer prima. Inmiddels ruim 21 weken, en de kleine doet het top.

Bel gerust de vk als je je druk blijft maken.
 
Dank jullie wel voor de reacties. Heb de vk toch maar gebeld. Ben vorig jaar 2x in het tweede trimester een kindje verloren dus ze wilden dat ik meteen even langs kwam om de zorgen weg te nemen. Jeetje, het bloedverlies is pas anderhalf uur geleden maar ik kon binnen een kwartier al terecht en heb zojuist een echo gehad. Alles is gelukkig in orde. Ze zag op de echo nog meer bloed zitten vlak bij de uitgang, dus het zal waarschijnlijk nog wel vaker gebeuren de komende dagen, maar niks om me zorgen over te maken.
Stress om niks dus, maar bij mijn vorige zwangerschappen heb ik hier nooit last van gehad. Wist niet dat het zo vaak voor kwam.
 
Wat fijn dat het goed zit! En wat top dat je zo snel terecht kon zeg.

Ik snap dat het moeilijk voor je is, met jouw ervaringen. Ik vind het verdrietig te horen dat je dat hebt meegemaakt.
Ik hoop dat dit kleintje het goed blijft doen, en je straks een gezond kindje vast houdt. ❤
 
Fijn te lezen dat je zo snel terecht kon en dat het goed zit! Ook prettig dat ze je heeft verteld over het nog aanwezige restje bloed, dan weet je dat dat in ieder geval nog komt en hoef je er niet van te schrikken.

Ik wens je verder een goede, rustige zwangerschap! ❤
 
Terug
Bovenaan