Hoi Marlies,
Daniel is ook 8 maanden en hij krijgt 3 keer borstvoeding per dag. Ik denk dat je er goed aan doen om het aantal flessen van je dochter af te bouwen, maar daarvoor in de plaats moet ze natuurlijk wel groente, fruit en brood gaan eten.
Ik weet niet hoe je dagritme er uit ziet, maar dit is denk een goed ritme om te beginnen, aangezien je natuurlijk niet ineens 2 voedingen kan laten vallen.
ochtend: fles melk met pap (door de pap krijgt ze extra voedingsstoffen binnen en heeft ze langer een verzadigd gevoel)
tussendoor: fruithapje en wat sap, thee of water
lunch: brood(om te beginnen wit, daarna tarwe, pas bij 1 jaar volkoren) met boter (evt met beleg zoals leverpastei, smeerkaas, jam, appelstroop, pindakaas enz.) en fles melk
tussendoor: kleine fles melk en evt een rjstewafeltje o.i.d.
diner: groentehap en fles melk
avond: fles melk
In het begin zal ze niet veel waarschijnlijk niet veel brood eten, je geeft ook al aan dat groente niet zo ´n succes is. Maar hoe meer ze er aan went, hoe meer ze eet en hoe minder melk ze zal drinken.
Je kunt om haar te helpen wennen aan de groente een paar dagen hetzelfde geven, zodat ze aan de smaak went. Als de groentehap goed gaat, kun je ipv de melk een toetje geven (mijn eerste danoontje van Nestle is op basis van opvolgmelk) en dan voor de dorst een bekertje-flesje water ofzo.
Daniel vond de groente in het begin ook niks, ik maak zelf alle hapjes en vroor het in in ijsblokvormpjes. Ik begon dan met 2 `ijsblokjes ´ en als die opgingen gaf ik de volgende dag 3 enz. Vaak at hij aan het eind van de week de hoeveelheid van 4 blokjes. Nu is hij er meer aan gewend en eet hij beter.....
De tussendoor fles ´s middags kan je vervangen door (dik)sap, thee of water. Totdat je uiteindelijk 3 flessen overhoudt.
Dat is een goede hoeveelheid voor 8 mnd.
Overigens eet Daniel nog niet eens de hoeveelheid van een 8 mnd potje, meestal net de helft.
Ik hoop dat je er wat aan hebt...
Succes, Yvette