9,5 maand en voor het eerst zoveel huilen! Wie heeft tips?

A

Anoniem

Guest
Onze Hannah was altijd een heel makkelijk en vrolijk meisje, maar sinds een maandje of 2 is dat aan het omslaan. Eerst sliep ze veel, daarbij geholpen door rust en regelmaat die ze wel echt nodig leek te hebben. Geleidelijk aan wilde ze overdag minder slapen en ging ze ook om 5 uur 's nachts spoken tot het tijd was voor de fles. En nu doet ze overdag steeds hazeslaapjes en ligt ze 's nachts ieder half uur te gillen. Volgens mij heeft ze nergens pijn, is ze niet eenkennig en is het ook geen verlatingsangst (het gáán slapen is het probleem niet). We hebben niets gewijzigd in de rust en regelmaat. Waarom raakt ze dan opeens zo over de rooie??? Zijn er meer kindjes die dit opeens hebben? Of hebben jullie tips? Het enige wat ik kan bedenken is dat er misschien een tandje weer aankomt (ze laat me niet kijken). Maar hemel, als ze zo reageert op een nieuwe tand, hoe moet dat dan met de kiesjes straks?!

Groetjes,

Eveline

Hoi Eveline,

nou hier gaat het slapen in de nacht (nog) wel goed. Maar overdag is het pet. (zie mijn topic) Ook hier meer huilen en dreinen dan normaal. Pff, ik vind het soms wel even pittig. Ik heb geen advies, maar misschien "helpt" het om te lezen dat je niet de enige bent, waarbij het even minder gaat.

groetjes, Bianca

Hoi Eveline,

Misschien heeft ze wel veel dromen. Sommige kindjes moeten alles wat ze overdag meemaken, 's nachts in hun dromen verwerken. En dromen zijn niet altijd leuk.
Maar het zou ook kunnen dat ze tandjes krijgt. Let daar even op. Als dat zo is kun je haar misschien een zetpil geven voor het slapen gaan. Misschien helpt het wel.
Groetjes Linda

heyhey

ook nathalia slaapt overdag bijna niet( nooit gedaan)
en ook snachts is het niet grappig meer.
soms begint ze al om 21.30 uur met huilen.
bij nathalia komen wel haar tandjes door. ze heeft er al 1 en nu zijn er 2 tegelijk aan het doorkomen.
nathalia heeft ook een periode gehad dat ze snachts veel huilde, terwijl er geen tandjes aankwamen.
we hadden van alles geprobeerd en al met al was de conclussie dat ze het niet meer eens was met het ritme.
we hebben dus het eetpatroon opgegooid en de laatste fles afgebouwd naar 20.00 uur
daarna ging het weer goed en sliep ze nachten lang door!

ik zelf ben niet zo dol op zetpillen geven.
nathalia heeft er pas 1 gehad, in die 10 maanden tijd.
zelf neem je ook niet gelijk een paracetemol als je je down voelt.
ik ben van mening dat troosten toch beter helpt en als je echt ziet, dat je kindje pijn heeft, dan pas een zetpil geven.
maar goed, das mijn mening he!

succes ermee!

liefs, do

Vannacht weer volslagen drama. Eerst sliep ze goed tot 22.00 uur, niet één keer gehoord. Toen werd ze wakker: eerst gewoon, toen klagen, toen hard huilen. Ik ben haar gaan troosten en toen ze stil was, was ze echt kláárwakker. En toen was het dus brullen toen ik weg ging zonder haar. Met als gevolg dat mijn oudste ook wakker werd. Ik heb toch een beetje het gevoel dat ik ongewenst gedrag aan het belonen ben als ik haar 's avonds ga entertainen omdat ze wakker is geworden en dan niet in slaap komt... Ik hoop écht dat deze fase snel over is!

Hoi,

Myrthe heeft dat ook even gehad, al is ze wel iets jonger. We dachten eerst ook aan tandje, maar nog niks te zien.
Op een gegeven moment waren we 's nachts meer met haar bezig dan dat we ons bed zagen (tot dat moment hielp het nog even met haar te knuffelen in schommelstoel).
Toen hebben we besloten haar te laten liggen. Alleen speen erin (als je kleine dat ook heeft) een aai over haar bol en we gingen weer. Nou het was krijsen, we hebben haar een half uur zo gelaten, zijn weer terug gegaan voor hetzelfde ritueel en na weer een half uur was ze ineens stil.
Dit hebben we een paar nachten vol moeten houden, maar nu slaapt ze weer heerlijk door.
Er was met haar namelijk ook helemaal niks aan de hand. En ook al is dit heel zielig, ze ging gewoon een loopje met ons nemen. Ze had door dat als ze maar heel hard huilde we wel kwamen en dan was het feest.
Nu huilt ze 's avonds ook weleens, maar meer zeurende huiltje. Ik ben 1x gaan kijken maar ze huilt in dr slaap. En als je gaat kijken wordt ze wakker.
Als ze dan huilt begint ze rond 20.30u en stopt rond middernacht, maar nogmaals in har slaap.

In ieder geval heel veel succes

Liefs Reneke

Terug
Bovenaan