9.5 week zwanger niet kunnen uitplassen

<p>Dag dames,</p><p>Lang heb ik lopen twijfelen maar toch hoop ik dat er meerdere zijn die hier zo vroeg al last van hebben of gehad hebben en een oplossing weten.</p><p>Ik ben op moment bijna 10 weken zwanger en sinds een week kan ik heel erg slecht uitplassen. Ik voel dat er urine achterblijft waar het wil er niet uit op dat moment. 5 minuten later kan ik weer heen en dan komt er weer een gedeelte en ga zo maar door. Ik moet ook helemaal met mn billen achterop de bril zitten en met mn benen wijd anders wil het ook haast niet.</p><p>Ik heb al meerdere keren laten testen op blaasontsteking maar ze kunnen niks vinden ook niet op de kweek van het ziekenhuis.</p><p>Nu ga ik volgende weel naar de fisio om te kijken of het misschien aan mn bekken ligt. </p><p>Het lijkt mij toch niet dat de boel nu al in de knel ligt daar beneden.</p><p>Iemand tips of ervaring hiermee?</p><p>Groetjes</p>

Hallo mtbrj,
ik herken het moeilijke plassen van mijn 1e zwangerschap.
door combinatie overactieve bekken liep ik wel 10 x achter elkaar naar de wc.
fysio heeft mij de tip gegeven een krukje voor je voeten te gebruiken tijdens het plassen, zo plas je beter uit.
bij mij heeft dit erg geholpen en gaat het nu veel beter.
hopelijk heb je er wat aan.
groetjes

Ik herken je verhaal echt precies... ik ben morgen 9 weken zwanger en ik kan ook heel moeilijk uitplassen en plas hierdoor alleen maar kleine beetjes en heel weinig. Mijn blaas doet ook zeer na het plassen. Ik ben al 3x getest op een blaasontsteking maar hier komt niets uit. Advies van de huisarts was nu om het met de verloskundige te bespreken. Ze wilden het bij mij niet op kweek zetten omdat de urine helemaal schoon was.. ik lees dus even mee hier... dinsdag heb ik een informatief gesprek bij de verloskundige en dan zal ik ook vragen of zij nog tips heeft.

Jep herkenbaar, ik ben 8 weken nu en heb hier eigenlijk al sinds vorige week last van. Moet echt draaien en wiebelen op de toilet tot ik de juiste houding heb gevonden om wat uit te kunnen plassen maar blijft vaak wat achter idd. Ik moet maandag weer naar de verloskundige dan ga ik het ook eens navragen.

Probeer inderdaad een krukje onder je voeten en rechtop zitten tijdens het plassen. Dit is wat ik van mijn fysio als advies kreeg.  En bij de grote boodschap juist naar voren gebogen zitten en ook weer met het krukje zodat je niet gaat persen. Is vooral voor later in je zwangerschap handig om je aan te houden. 

Oh dit heb ik ook! Nu 13 weken en word alleen maar erger, kan soms 6 keer in een uur! Er kwam ook niks uit mijn urine verder! Nooit de link gelegd dat het mijn bekken kunnen zijn maar ik ben vrij klein dus de tip van een krukje ga ik proberen.
Benieuwd of jullie echt antwoorden vinden, heb soms ook echt pijn al met plassen.

Wat fijn om te lezen dat dit blijkbaar niet iets geks is en er misschien soort van bij hoort.
Ik ga 1 deze dagen maar even een krukje aanschaffen dan. Enige vervelend is dat ik meeste van tijd om mn werk ben en ze zien me daar al aankomen met zoon ding haha.
Graag hoor ik van jullie als jullie ook nog meer van verloskundige hebben gehoord hierover ben zeer benieuwt. Ik zal laten weten wat de fisio dinsdag zegt.
Fijn weekend allemaal.

Ik kreeg ook nog als tip om als je denkt klaar te zijn even te gaan staan en dan weer proberen te plassen, dit zorgt ervoor dat alles weer even “op zn plek komt” 

Terug
Bovenaan