9 dagen na IUI “menstruatie” achtige klachten!?

Inmiddels zit ik op 9 dagen na de IUI behandeling en heb ik sinds vanmiddag last van wat ik normaliter zou omschrijven als menstruatie gerelateerde klachten zoals lichte pijn in de onderbuik en onderrug…

Nu zou het alleen nog een beetje aan de vroege kant zijn voor mijn menstruatie. Normaal gesproken heb ik hier alleen de dag van tevoren last van en word ik netjes 14 dagen na ovulatie ongesteld.

Ik weet dat ik nu natuurlijk op zoek ben naar een antwoord wat niemand mij kan geven, we zullen gewoon geduldig moeten afwachten. Ik hoop - uiteraard - heel erg dat m’n menstruatie uitblijft en op een positieve test, en dat mijn lichaam me niet ‘voor de gek’ houd. Maar wachten duurt heeeel lang

Zijn er mensen met vergelijkbare verhalen?

Hoi, ik heb ook een IUI traject gevolgd. Inmiddels alweer een tijdje geleden, want daar is een prachtig jongetje uit voortgekomen van inmiddels bijna 2. Ik herken je gevoel en ook ik had altijd allerlei symptomen. Maar juist al die symptomen kunnen komen door de hormonen van de behandeling (mits je een gestimuleerde cyclus had tijdens IUI), een innesteling/zwangerschap of aankomende menstruatie. Ik heb 9 behandelingen gehad en telkens heb ik vanalles gevoeld. Ik heb geleerd om me daarbij neer te leggen en geduldig af te wachten tot de testdag, hoe moeilijk ook. Juist die keer dat ik er 100% van overtuigd was dat het weer niet was gelukt (ik had dus ineens geen enkel symptoom) toen bleek ik zwanger! Achteraf was het enige wat anders was.... mijn gesteldheid. Ik was namelijk nog steeds vrolijk, terwijl ik met aankomende een menstruatie altijd wat somber/neerslachtig was. Aan dit verhaal heb je natuurlijk helemaal niks, want jij wilt weten of je zwanger bent. Maar daar kan inderdaad helaas niemand nog antwoord op geven. Hou nog even een paar dagen vol tot je mag testen en ik hoop voor je dat het raak is!

Hey @Mootje, bedankt voor je reactie. Wat super fijn dat het bij jullie uiteindelijk is gelukt! Inderdaad een gestimuleerde cyclus (Letrozol en Ovitrelle). Wat je zegt is helemaal waar hoor… je voelt van alles of hoopt / denkt iets te voelen?! Ik probeer inderdaad geduldig af te wachten. Maar wat dat betreft zijn alle clichés waar en duurt wachten érg lang haha. Lief dat je de moeite hebt genomen om je verhaal te delen!

Hoi zonnebloempje, heel herkenbaar. Ik zit inmiddels in ronde 4 IUI en alles voelt anders in mijn cyclus. Plus dat je er zelf natuurlijk ook heel alert op bent en je jezelf natuurlijk soms ook een beetje voor de gek houdt..
Het komt wel voor dat je menstruatie soms wat sneller kan komen dan je gewend was zonder hormonen. misschien vindt je het leuk om aan te sluiten in het forum ‘IUI ronde mrt 2023’ , daar hebben we inmiddels behoorlijk wat meiden bij elkaar die momenteel in dit traject zitten en onze ervaringen delen.

Hoi zonnebloempje, heel herkenbaar. Ik zit inmiddels in ronde 4 IUI en alles voelt anders in mijn cyclus. Plus dat je er zelf natuurlijk ook heel alert op bent en je jezelf natuurlijk soms ook een beetje voor de gek houdt..
Het komt wel voor dat je menstruatie soms wat sneller kan komen dan je gewend was zonder hormonen. misschien vindt je het leuk om aan te sluiten in het forum ‘IUI ronde mrt 2023’ , daar hebben we inmiddels behoorlijk wat meiden bij elkaar die momenteel in dit traject zitten en onze ervaringen delen.
Hey, sorry voor mijn late reactie! Een paar dagen er tussenuit en dus ook wat minder actief online . Ja dat is het hè, je let overal op. Na mijn eerste IUI kwam mijn menstruatie inderdaad ‘al’ na 12 dagen. Nu is het morgen 14 dagen geleden dat ik de behandeling heb gehad en tot nu toe nog geen (voor)tekenen van een opkomende menstruatie… spannend! Bedankt voor de tip, ik ga ‘m opzoeken.

EDIT: ik kan ‘m zo snel niet vinden, heb je toevallig een linkje?

Terug
Bovenaan