9 maand en nog steeds geen vaste voeding

Mijn dochtertje Emma is inmiddels al 9 maanden en eet nog steeds niks anders dan haar melk. Wij proberen het al sinds ze 4 maanden oud is. We hebben werkelijk alles al geprobeerd. Ook ander drinken, bijvoorbeeld water, thee, diksap of Roosvicee krijgen we er met geen mogelijkheid in. Als ze al  fruit of groente eet dan zijn het maar drie of vier hapjes. Een paar stukjes brood lukt ook nog wel eens.
Als ze zich niet zo lekker voelt, laat ze ook gelijk haar fles staan.
Op het consultatiebureau zeggen ze dat het allemaal wel goed komt. Maar zo'n extreem geval als Emma hebben ze daar nog nooit meegemaakt. Hoe kunnen zij dan weten dat alles wel goed komt? Zijn er meer ouders die zo'n slechte eter hebben? En wat hebben jullie er aan gedaan? Of komt het echt vanzelf wel. Verder groeit ze goed. En haar ontwikkeling staat ook beslist niet stil. (Zit, kruipt, staat en loopt al aan de hand).
Hopelijk is er iemand die ons gerust kan stellen.
 
Hoi mama van emma,
Ja ook mijn zoontje was een slechte eter. Hij wilde vaak gewoon niet eten. Zelfs zijn
fles niet waar hij anders heel erg gek op is. En ook hij stopt prompt met eten als
hem wat dwars zit.
Gewoon af en toe aan blijven bieden. Dat heb ik ook gedaan. Soms liet ik er een week
en soms wel twee weken tussen zitten. Dan probeerde ik het weer eens. En zo is
hij langzamerhand toch aan het vaste voedsel gekomen. Hij eet nu alles wat ik geef.
Geduld is heel moeilijk maar echt nodig. Als ze eraan toe is begint ze het echt wel
te eten.
Succes en sterkte
Groetjes Melanie mmv Quinten
 
Terug
Bovenaan