9 maand en nog steeds TIPS!!!

Hallo iedereen,

ik hoop dat er iemand is die de gouden tip voor ons heeft. Wij hebben twee jongens. De oudste is 4.5 jaar en de jongste is bijna 9 maanden. De oudste heeft altijd geweldig geslapen. Geen uitslaper,maar gewoon doorslapen en tot een uur of 7. Prima tijd (al vinden een heleboel mensen dat nog te vroeg, maar hé...het zijn kinderen.) Onze jongste daarintegen slaapt al vanaf zijn geboorte niet echt lekker. Nu slaapt hij dan wel door (wel soms af en toe even erheen voor zijn speentje, maar dat hebben meer kinderen) maar elke ochtend is hij tussen 05.30 en 06.00 uur wakker. Heeft dan ook geen honger (al geprobeerd) hoeft ook niet te huilen, heeft het niet koud (al uitgezocht), vind het niet te donker, vind het niet te licht (al uitgezocht) enz. Om het kort te maken...hij is gewoon wakker en voor hem begint de dag. En dat is toch echt te vroeg! Valt dan ook niet meer in slaap. Ja, tegen een uur of 08.00/ 08.30 weer.
Hij slaapt meestal ergens tussen tussen 19.30 en 20.30 in. Ook al geprobeerd later de pap fles te geven, maakt allemaal niets uit. Later naar bed, maakt ook allemaal niets uit. En dan heb je mensen die elke keer zeggen: ach ja...hoort er bij (nou, dat hoeft dus helemaal niet gezien mijn oudste zoon en kinderen uit mijn omgeving), en daarbij neemt dat ook echt niet weg dat je er na 9 maanden echt wel even tabak van hebt!! Ik ben iemand die niet zonder slaap kan. Als ik geen 8 uur maak op een nacht merk ik dat de volgende dag enorm. Ik ben ook "rugpatient" en heb er sinds de geboorte van mijn jongste veel meer last van. Als ik niet goed slaap merk ik dat meteen aan mijn klachten.
Zo....even lekker geklaagd, haha. Maar nu hoop ik dat iemand voor mij wat (andere) tips heeft die me misschien zouden kunnen helpen.
Ik zat er aan te denken hem om een uur of tien wakker te maken, hem een heel klein beetje drinken te geven en hem dan weer in bed te leggen. Alleen vind ik dat ergens ook wel een beetje sneu, en ben ik ook bang dat hij eraan gaat wennen en straks elke avond om tien uur wakker wordt....

groetjes Mellow
 
tja... ik zou hem er niet uithalen maar laten liggen. Als dat lukt tenminste... Leg wat speeltjes bij hem in het ledikant en misschien valt ie dan vanzelf weer in slaap.
Lastig probleem, alleen ik denk dat je hem zeker niet moet aanwennen dat ie om half 6 er uit mag. Bepaal zelf de tijd dat hij er uit mag en tot die tijd moet hij zichzelf vermaken of slapen.

Succes!
 
Ons dochtertje van bijna 2 jaar wordt ook zo af en toe vroeg wakker dwz 5.30 uur 's-ochtends. Als baby was ze ook vaak vroeg wakker en van alles geprobeerd. Zij viel altijd weer in slaap met een klein bekertje drinken.

Om 7 uur kom ik er uit, tot die tijd blijft ze in bedje liggen al dan niet wakker. Als ze heel erg wakker is dan los ik het op met een paar boekjes en soms een zacht muziekje met kinderliedjes. Soms is ze gewoon wakker en praat ze met haar knuffels, ligt ze onder haar dekentje.

Uitslapen hebben we al 2 jaar niet meer gedaan en vaak reageren mensen verbaasd. Ik vind 7 uur ook prima. We hebben lekker de tijd om aan te kleden, te wassen en te eten. Het is niet anders.

Zoals bloempje zegt ... wellicht een speeltje?

Succes!
 
misschien een idee om hem eerder in bed te leggen.
dus tussen 19 en 19.30?
ik merk namelijk bij esmee (bijna 2 jaar) dat als ik haar later in bed leg ze eerder wakker wordt.
nu ligt ze er rond 20u in en dan slaapt ze ook het klokje rond (meestal dan).'
nu maar hopen dat het bij de 2e ook zo is (nu 9 weken zwanger)
 
Hier ook twee meisjes die vooral langer doorslapen als ik ze eerder op bed leg. Ik heb het idee dat ze anders zo moe zijn dat ze te onrustig in slaap vallen waardoor ze dus vroeg wakker worden.
Ik sluit me dus bij mamavanesmee aan dat je is zou kunnen proberen vroeger op bed te leggen.

Maar wat je ook probeert, hou het minimaal 4 weken vol, want ik heb wel eens gelezen dat het toch echt zeker 3 weken duurt voordat je het slaappatroon van een kindje veranderd hebt.....

Heb je al geprobeerd er overdag een slaapje af te halen?
 
Hoi allemaal,

bedankt voor de reacties. Even voor de duidelijkheid...we halen hem er nooit uit. Dat is pas na 7 uur! Bewust ook om hem er niet aan te laten wennen dat als hij wakker is we hem eruit halen. Maar goed, in bed of niet, hij is wakker, klets en gilt wat raak (niet van verdriet) en wij liggen er ook wakker van. (en daarbij is hij soms ook 's nachts nog wel een paar keer wakker)
Hij ligt de laatste dagen vaak tegen 19.30/19.45 te slapen. Hij is dan ook echt moe, omdat hij nu nooit meer slaapt rond etenstijd. Alleen 's ochtends dus ongeveer een uur en 's middags tussen een uur en 2.5 uur. Ik was op het consultatiebureau en die zeiden ook dat ik er geen slaapje af kon halen. Dit is heel normaal voor een kindje van deze leeftijd, Het is waarschijnlijk gewoon een kindje die dit slaappatroon heeft. Maar ja, laatst stond er in de krant dat slapen een gewoonte is en dat je dat kinderen maar ook jezelf op een bepaalde manier aan kan leren....

Dat van wat drinken (water of sap) hebben we ook al geprobeerd, maar werkt ook niet echt. Hij drinkt wel iets op, maar gaat vervolgens weer lekker verder, haha.
Ik kan idd dat van die speeltjes is proberen. Alleen moet ik dan ook de lamp aan doen of het gordijn open anders ziet hij ze niet.
Ik zal het eens gaan proberen.

groetjes Mellow
 
Hoi,

Ik heb precies hetzelfde met mijn zoontje, zelfde slaaptijden overdag. Rond 7 uur half 8 's avonds ligt hij in bed en gaat slapen. Hij wordt dan tussen 6 en 8 uur wakker de volgende dag. Vaker 6 uur dan 8 uur (dat doet hij op zondag alsof hij het weet!) Wij leggen hem lekker tussen ons in en valt na een uurtje weer in slaap en kunnen wij ook nog even rusten. In zijn eigen bedje houden lukt maar een half uurtje en dan gaat hij al huilen. Helaas geen tips van deze kant, maar snap best dat je dat zat bent om zo vroeg te zijn. Heb ik ook namelijk. Ik leg mij er meestal maar weer bij neer.

Succes!
 
Terug
Bovenaan