9 maanden en geen fles meer 's avonds

A

Anoniem

Guest
Hoi,

de arts op het cb vertelde me zojuist dat de laatste fles eraf mag. Na het warme eten nog een toetje en dan niks meer! Ik weet zeker dat hij dat niet volhoudt tot de volgende ochtend!

Van mij krijgt hij nog gewoon een fles rond 20.00 uur!

Hoe denken jullie hierover??

Arggggggg met 9 maanden al??????
Pffff ik wist niet dat die fles er al zo snel af mocht hoor!
Dan zal ik dat de volgende keer ook wel te horen krijgen, maar ik doe het ook ECHT nog niet!
Als ik zie hoe snel ze die fles leeg heeft (210 cc, papfles!), ik weet ook zeker dat ze nog niet zonder kan dus dan doe ik het ook niet hoor!
#En ikzelf vind het ook nog veeeeel te lekker!

Hier merk ik juist dat die laatste fles er steeds slecht in gaat.
Hij drinkt nog maar 165cc gewoon melk en dat gaat nog niet eens altijd op.
Ik vind het ook wel heeeel jammer. Vind het altijd zo knus.

Het cb geeft alleen advies/richtlijnen, JIJ bent de ouder en kent je kindje als geen ander! Dus ga lekker op je eigen gevoel af wat jouw kleine nodig heeft!
Mijn zoontje heeft zelf niet zo'n zin meer in die laatste fles. Nu eet hij vrij laat warm, rond 18:00 uur,  met een fruittoetje (half potje...). Om half 8 gaat ie naar bed en krijgt hij nog een mini papflesje aangeboden van 60 cc, 2 lepels opvolgmelk en 1 lepel nutrix. Meestal drinkt ie het niet helemaal op en heeeeel soms wil hij iets meer.

Succes en gewoon doen wat je zelf het beste lijkt!

groetjes
Mie

Hoi,

Je moet gewoon doen wat jijzelf goed vindt voelen. Bij ons is de laatste fles er al 2 weken vanaf. Alicia was toen pas 7 maanden. Maar na haar groentenhap wou ze 's avonds echt geen fles meer. Ze dronk hooguit 25 cc op. Nu krijgt ze om circa 17.45 uur een heel potje groenten (6 maanden) en een beetje yoghurt of fruit na. tegen 18.45 krijgt ze nog een beetje water als ze dat wil en gaat dan tussen 19.00 en 19.30 uur naar bed. Ze wordt nooit wakker omdat ze honger heeft ofzo. Ze slaapt gewoon tot 07.30 uur de volgende dag.
Ze zeiden bij het cb dat ze eigenlijk nog wel de fles moest hebben, maar ze groeit voor de rest goed en moet ik het er dan inproppen ofzo? Nou ik trek me er dus niets van aan en doe gewoon wat mij goed lijkt.

Lisette

De oudste heeft die laatste fles nog héél lang gehad; tot 1 jaar met voeding en vanaf toen maakte ik er een papfles van met gewone melk en vanille rijstebloem.
Pas met 1,5 ben  ik dit gaan vervangen door thee.
Lekker doen waar je zelf zin in hebt!!
Sil

Anne krijgt nu nog wel een papfles (= bijna 8 maanden), maar een tijdje terug was ze zo moe dat ze in slaap was gevallen. ik heb haar toen niet meer wakker gemaakt voor de (pap) fles van half 7. Ze had dus maar 400cc op die dag. Toch sliep ze heerlijk door tot half 9. Ze heeft het dus niet meer nodig. Toch geef ik 'm nog wel. Anne is erg klein en denk dat ze anders misschien wel onder haar groeilijn gaat zitten. Ook moet ik even de Nutrix op maken.

Groetjes en succes ermee (volg gewoon je hart, dan komt het goed).

Terug
Bovenaan