9 Maanden en nog steeds geen stukjes eten!

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Evi is nu ruim negen maanden en ze eet nog steeds alleen maar groentehapjes vanaf zes maanden.
Zodra ik haar iets met stukjes erin voorschotel zit ze net zolang te kokhalzen totdat de hele maaltijd en de voorgaande er weer uit komen.
Het gekke is dat ze brood, koek, fruit met stukjes en dergelijke wel eet.
Ik heb nu al alles geprobeerd, potjes vanaf acht maanden en dan nog prakken, verse hap fijn prakken, stukjes wortel, bloemkool en aardappel in de hand, zelfs vers eten uit de blender, maar ze weigert het gewoon pertinent.
Iemand nog tips?
Want op het CB zeggen ze doodleuk dat ik het moet blijven aanbieden, maar ik kan voorlopig wel iedere dag een potje of verse hap weggooien en een nieuw potje openmaken omdat ze het niet eet.

Groetjes,

Lonka

Dat is heel lastig en zo te zien heb je echt al van alles uit de kast getrokken. Het is alleen zo moeilijk om nu die circel te doorbreken. Ze blijft fijn eten krijgen en de rest wil ze niet dus blijft ze gewend aan fijn eten. Het lijkt me echt moeilijk om die cirkel te doorbreken en kan je niet een kant en klare oplossing geven. Misschien een slokje drinken meteen na de hap geven om het weg te spoelen of haar af te leiden zodat ze niet steeds denkt aan dat STUKJE eten in haar mond. Ik zeg ook maar wat, strekte en succes lijtk me lastige fase, en wel inderdaad blijven proberen.

gr van Mariska

Hallo Lonka,

Ik heb het met shanice ook die word 8 dec alweer 10 mnd. Ik ken het verhaal en inderdaad je blijft kopen en weggooien maar toch blijf ik het ook proberen en inderdaad koek en brood eet ze allemaal wel maar potjes van 8 mnd weigert ze gewoon ook als ik het prak. Ik had zelf een keer spaghettini gemaakt een stukje at ze op ik denk dat is een begin maar daarna spuugt ze het net zo goed weer uit. Mijn zus heeft het ook gehad met haar dochter die zegt dat komt wel goed. Ik zorg altijd dat ik ook potjes 6 mknd in huis heb.

groetjes lisette

Mijn dochter (bijna 9 maand) heeft er ook last van. Wil ook alleen maar potjes van 6 maand. Ik koop de potjes van 8 maand ook en dan probeer ik het eerst. Als ze dat niet wil dan gooi ik het niet weg. Ik pak gewoon de staafmixer en mix het fijn. Dan eet ze de rest op en hoef ik het niet weg te gooien. Ik blijf proberen. Op het consultatieburo zeiden ze ook dat ik gewoon stukjes groenten of fruit in haar handje moest geven.
Misschien gaat ze er dan lekker op sabbelen en krijgt ze uiteindelijk wel wat stukjes binnen. Misschien wordt het wel een knoeiboel maar wat geeft dat? Ik ga het maar weer proberen. Ik geloof dat het uiteindelijk heus wel gaat lukken. Gewoon blijven proberen.  

Groetjes Linda

Hallo linda

Bedankt voor de tip ik denk dat ik sinterklaas maar eens heel lief aan ga kijken voor een staafmixer. Zo kunnen we ook weer besparen.
Ik baal altijd er weer van als ik iets moet weggooien vind het zo zonde mijn zoon zit ook in een fase dat hij wil iets eten en ik maak het voor hem klaar maar dan kan ik het ook weer weggooien omdat hij het dan niet meer wil.
groetjes lisette

HIer nog zo'n moeilijke stukjes eter.. brood als een dijkwerker, maar geprakt eten of potjes met stukjes nee hoor dat wil ze echt niet.. ik blijf het ook steeds proberen.. en omdat ze al zo moeizaam eet,( ze mept graag naar de lepel ed ) ben ik bang dat als ze stukjes gaat eten ze weer minder eet.. best lastig allemaal, maar ik ga het ook maar weer eens proberen en idd, ik gooide eerst ook alles weg, maar later dacht ik, wat dom, in de blender krijg ik het wel fijn, dus hop potje erdoor, en bordje gaat leeg.. zo bespaar je idd geld uit!! en heb je ondanks de weinig keuze vd potjes, toch meer variatie, alleen kost het wat meer tijd..

Groetjes Debbie

Mama van Fleur 9 maanden

Terug
Bovenaan