9 maanden en nog steeds niet zelfstandig zitten

<p>Onze zondag 9 maanden zit nog steeds niet zelfstandig. Hij zit wel in de kinderstoel maar gaat dan wat hangen. Op advies van de fysio een handdoek er tussen. Ook stimuleren wel hem te zitten tussen onze benen op het kleed. En elke keer proberen we hem dan los te zitten maar valt snel weer om.  Iemand nog advies? Zou zo graag met hem willen gaan fietsen </p>

9 maanden is nog helemaal niet laat. Ik raad aan gewoon te wachten. Mijn dochter ging met 11 maanden in een week tijd zitten, optrekken en kruipen. Met 13 maanden liep ze ineens. Elk kind trekt zijn of haar eigen plan.

Ik zou echt nog even wachten met fietsen. Ons mannetje kon in mei zitten maar kwam nog niet zelf tot zit. Ik ben vorige week pas voor het eerst met hem gaan fietsen. Hoewel hij zo een half uur rechtop zittend kan spelen vond ik hem in het fietsstoeltje toch instabieler zitten dan ik had gedacht. Bij een bochtje om zie je hem echt een beetje 'zwiepen'. Echt even geduld hebben nog in het belang van het ruggetje!

Onze zoon is 9,5 maand en zit goed in de kinderstoel. Steeds beter kan hij zelf blijven zitten, maar ik ga echt nog niet met hem fietsen. Als hij zelfstandig tot zit kan komen, is het moment daar. 

Ik wil je echt adviseren om te wachten, ivm het ruggetje! Je kan nog lang samen fietsen! 

Mijn dochter is van 14 september en kan pas sinds enkele dagen zelfstandig in zit komen. Het komt wel goed dus :) 

Ik wilde wel al de suggestie doen om bij het CB na te vragen of bij de fysio, maar als ik het zo lees is dat misschien niet helemaal nodig. 
Doe waar jij je goed bij voelt :) 

Ons zoontje is ook over een paar dagen 9 maanden en kan ook niet zelfstandig zitten, of maar heel even, maar doet dit niet uit zichzelf.. vind het soms ook "lastig" inschatten wat/wanneer ze zouden moeten kunnen..

Dank voor de reacties. Het is niet dat ik nu met hem wil gaan fietsen weet dat dit nog niet kan. En dat dit pas kan als hij zelfstandig kan zitten. We wachten gewoon nog rustig af.

Terug
Bovenaan