9 maanden en slecht slapen

Hoihoi,

Mijn dochter van 9 maanden slaapt sinds 1,5 maand slecht. Hiervoor heeft ze altijd heel goed geslapen.
Overdag slaapt ze (op een normale dag) 2 tot 3 keer en dan 1 tot 3 uurtjes. 's avonds gaat ze na het eten naar bed en slaapt ze nog 2 uurtjes. Na de avondfles (met rijstebloem) wordt slapen echter steeds lastiger.
(Soms slaapt ze nog even tot 11 of 12 uur) En dan is ze wakker, klaarwakker. Wanneer ze dan weer in haar oogjes begint te wrijfen leggen we haar weer in bed, maar dit wil ze niet.
Ze begint heel hard te huilen en stopt niet tot ik of mijn partner haar komt halen. Of dit nu 5 of 60 minuten duurt, ze huilt maar door.
En dan leggen wij haar uit wanhoop maar bij ons in bed waarna ze weer naar haar eigen bed gaat als ze slaapt.
Als we geluk hebben slaapt ze dan door, maar meestal wordt ze 's nachts nog een keer wakker en belandt ze weer tussen ons in.

Ik wil dit eigenlijk niet zo, maar weet ook niet meer hoe ik het anders moet doen.
Wie heeft er tips?

Groetjes Nienke
 
Zou het misschien kunnen, dat ze last heeft van die rijstebloem?
Iets anders zou ik even niet kunnen bedenken.
Ik ben niet zo van het laten-huilen, daar ben ik gewoon niet zo goed in.
Hopelijk gaat het snel weer beter, want die slapeloze nachten zijn geen pretje
 
Rond 9 maanden sliep mijn zoontje overdag nog maar 2x. Dan haalde ik hem sochtends uit bed. Ging hij er rond 10 uur weer in. Dan sliep hij ongeveer 2 uurtjes. Dan legde ik hem er rond 3 uur weer in, sliep hij ook 2 uurtjes. En dan rond 8 uur de laatste fles. Hij sliep dan door tot de ochtend. Misschien krijgt ze overdag toch iets teveel slaap, waardoor de snachts wakker ligt. Laten huilen is ook niet mijn ding. Vaak hoor je snel genoeg of het een beetje jengelen is, of echt huilen. Volg daarin gewoon je gevoel! En even bij je in bed lijkt me ook niet zo'n probleem hoor. Denk dat alle ouders dat wel eens doen. als ze er maar niet aan went!

Succes ermee.
 
Moet je haar wakker maken voor de laatste fles? Zo ja, dan is het misschien dat je haar uit haar diepe slaap haalt. Het is dan misschien het proberen waard om haar te laten liggen. Met negen maanden heeft ze misschien die laatste fles niet meer nodig...... (ik kreeg gisteren nog op mn kop van het cb omdat mn 8 maanden oude hummel nog een fles na het avondeten kreeg hahahaha waar ik me niets van aan trek trouwens)
 
Idd, de late fles zou er wel af kunnen met 9 maanden. Maar verlatingsangst kan ook een grote rol gaan spelen rond deze leeftijd. Ik kreeg hed advies om onze zoon niet uit bed te halen, maar elke vijf minuten er naar toe te lopen, aai over z'n bol en zei dan "lekker gaan slapen"..Dit heeft 3 avonden geduurd, toen was het over (en ik uitgeblust)..Liep daarna nog wel bewust zijn kamer in als hij niet huilde met hetzelfde ritueel. En nu doe ik het vaak nog 1X per avond zodat hij weet dat ik in de buurt ben!
Slaapt ze overdag niet te veel? 3X is wel veel voor 9 mnd..Hier is het vanaf een maand of 8 's morgens een uurtje (anders maak ik em wakker) en 's middags 2 a 2,5 uur.
 
Terug
Bovenaan