<p>Mijn dochter is nu net 9 maanden. Paar dagen geleden waren we op het cb, en ik vertelde hoe het ging met vaste voeding. Ik kreeg te horen dat dat echt meer moest zijn. Dat ze 200 gram avond eten moest krijgen, brood en pap en nog fruit tussendoor enzo. Ik heb echt geen idee hoe ik dat voor elkaar moet krijgen. Ik doe nu in de ochtend een bruin broodje met beleg, daar neemt ze ongeveer 3/4 happen van en dan is ze er gwn klaar mee. Als ze dan moe is wilt ze persee een fles, met vaste voeding aankomen is echt zinloos want dan gaat ze echt brullen. In de middag probeer ik banaan/pap/crackertje ofzo en dat gaat soms goed en soms niet. Wat het meest opvalt is dat pap er altijd wel goed in gaat. Dat vind ze dus lekker. Maar avondeten is echt drama. Op een goeie avond eet ze 5 hapjes. Op een slechte helemaal niets. Ze wilt gewoon persee haar fles. Ik heb ook al van alles geprobeerd: uit een potje, vers, met mij mee eten (dat is het meest succesvol), in de stoel, bij ons op de bank, rapley methode, met een lepel of dat wij haar kleine stukjes geven. Allemaal 0 effect. Zelfs als we overdag op 2 flessen zijn uitgekomen, gaat ze die 3 die ze niet gehad heeft snachts inhalen. Met als resultaat dat ik om 22:00, 01:00 en 04:00 weer nachtvoedingen geef. </p><p> </p><p>Het cb heeft me eigenlijk enorm onzeker gemaakt. Ik kom echt bij lange na niet aan zoveel eten. Ik kan haar moeilijk dwingen... we zijn ook begonnen met hapjes geven bij 4 maanden dus daar licht het niet aan, en ze kan het wel want pap gaat er zo in, dus het is niet zo dat ze het niet snapt. Het lijkt gewoon alsof ze het allemaal niet lekker vind... andere moeders met kindjes die ook niet zo goed gaan met vast voedsel en waarbij het toch nog goed kwam? Ik ben soms bang dat ze te weinig vitamines binnenkrijgt hierdoor (dat zij het cb) </p>