9 maanden, lastige eter

<p>Hoi,</p><p>Ons zoontje lijkt een lastige eter, dus tips zijn meer dan welkom. Hij is nu 9 maanden, heeft koemelkeiwitallergie en lactoseintolerant (gebruiken we druppeltjes voor, gaat prima).</p><p>Issue : hij eet, nagenoeg, géén groenten-aardappelen-rijst-pap-brood etc. Ik blijf het aanbieden/proberen maar iedere keer nadat hij een paar hapjes gehad heeft, weigert hij en draait hij weg. </p><p>Hij is gek op fruit (vers en uit potje) liga voor 6 mnd, bouillon (verdun ik extra ivm zout) en pastinaak, knabbeltje is een soepstengel of maisstick. Hij krijgt 4 tot 5 keer een fles Pepti. Daarnaast thee, water en soja.</p><p>Zijn eerste hapjes waren worteltjes en pastinaak, hier kon hij geen genoeg van krijgen. Inmiddels eet hij ook geen wortel meer. </p><p>Wie heeft er tips voor ons. We hebben al e.e.a. geprobeerd maar misschien heb ik toch ergens iets gemist ???‍♀️. </p>
 
5 flessen klinken mij wat veel met 9 maanden. Wij zaten toen op 3, bij het ontbijt, lunch en voor het slapen?
Al geprobeerd om hem zelf te laten eten? Gewoon wat zacht gekookte groenten, pasta's, brood of aardappel voor zijn neus leggen en kijken wat ie er mee doet..
En ik zou minder flesjes aanbieden. Het zou kunnen dat hij al aardig vol zit en daarom niks wil eten.
hoe ziet je schema er ongeveer uit?
 
Hier een meisje van 8.5 maand, ook een moeilijke eter. Sinds 2 weken gaat het ineens iets beter. Ze kreeg tot 2 weken terug ook nog 5/6 flessen.. nu nog 3/4. Ze heeft extreme reflux. Kindjes met problemen als reflux/koemelk etc, hebben vaak meer moeite met vast voedsel. Zoek de schuld dus niet bij jezelf! Het ene kind eet gewoon veeeeel makkelijker vast voedsel dan de ander. Mijn oudste at met 6 maanden al heel goed fruit/groente en brood en had toen nog maar 3 flessen per dag. Bij mijj jongste pak ik het hetzelfde aan, maar lukt dit écht niet.. fus het zit echt in het kind! 
Sinds 2 weken hebben wij de fles van 15.0p laten vallen. Gewoon geprobeerd op een dagen het ging goed.
Ons schema is nu: 
7.00 180cc + broodkorst
10.00 fruit (100 gram, gaat goed)
12.00 brood(korst) of cracotte/maiswafel
12.30 180cc
15.00 liga 6+mnd 
17.00 groente (max 50 gram, ze vindt het vreselijk) + yoghurt
18.30 180cc
23.00 meestal ook nog180cc
Tussendoor drinkt ze diksap. Dus ze eet nu vast voedsel, maar het gaat niet soepel hoor. Fruit gaat best goed, brood eet ze soms een stukje maar het meeste laat ze weer uit dr mond vallen. Toch blijf ik dit elke dag aanbieden. Een broodkorst waar ze aan knabbelt, gaat beter. Cracotte/maiswafel gaat ook goed. Liga koek is favoriet. Groente gruwelt ze van, niks vindt ze echt lekker en ze moet kokhalzen. Maar ik probeer er elke dag toch 50gram in te krijgen omdat ik vind dat ze het gewoon moet leren. Yoghurt eet ze daarna zo op. Ze weten op deze leeftijd ook al zó goed wat lekker is....
Dus hier hetzelfde verhaal, maar ik hou gewoon elke dag vol met proberen en dwing haar soms echt tot eten. Jouw kindje krijgt nog een fles rond 15.00 denk ik? Misschien kun je die proberen  te laten vallen. Gewoon de tijd tussen de andere flessen wat verlengen, met 8-9 maanden hoeven ze niet meer elke 4 uur een voeding.
Er komt hopelijk een dag dat het allemaal beter gaat. Hier ging het 2 weken terug ineens beter en ging ze zomaar fruit en een beetje brood eten, daarvoor deed ze dat nog niet. De aanhouder wint ;) Al zijn we er hier ook nog laaaaaang niet!
 
 
06.30-07.00 Opstaan, plm 60 ML Pepti in box spelen
08.00 ontbijt, 1 liga in stukjes (zelf eten) of met fruit geprakt, stukjes brood leg ik er bij maar laat hij liggen of gooit het op de grond, daarna kruipen/spelen
09.15-09.45 Slapen
11.00 flesje drinken (water, thee, soja) naar eigen vraag (hoeft niet op), knabbeltje, spelen in box
12.00-12.30 Aanbod groentehapje. Uiteindelijk fruithapje, kruipen/spelen/naar buiten
13.30-14.00 Flesje Pepti 120 ML
15.30-16.00 Tussendoortje (Bouillon, lange vinger, soepstengel etc)
17.15 Avondeten, eerst paar hapjes groente, bij echt niet lekker wissel ik uiteindelijk naar fruit.
Daarna lekker spelen tot moe, dan grote fles (200ML) en lekker naar bed. Dan komt hij heel wisselend. Soms 1 x op een avond, soms 2x, nacht idem. Slaapt nu sinds een aantal dagen door, waardoor een fles minder. In principe rond 23.00-23.30 nachtfles van 200ML
Denk zelf niet dat het door teveel melk komt, ik verdeel de hoeveelheden in meerdere kleine flesjes, zodat ik rond de 600 uitkom. Al vanaf dag 1 drinkt hij overdag geen enkele fles in 1 keer leeg (alles is interessanter). De nachtfles gaat wel in 1 keer naar binnen. 
 
 
Terug
Bovenaan