9 maanden sprong heftig!!

Hi allemaal,

Mijn zoontje is inmiddels 9 maandjes. En jemig... Ik weet niet of dit bij het sprongetje/fase hoor maar hij is continue gefrustreerd. Ik ben benieuwd of er meerdere ouders zijn die dit herkennen en tips hebben hoe hiermee om te gaan. Ik heb forums gevonden die hierover gaan maar van 2019.

Mijn zoontje huilt nauwelijks maar het is vooral het piepen (zoals de opvang dat noemt) of ja... Mekkeren?? Beetje dat jammeren zeg maar. En dan meerdere keren per dag. Tijdens de maaltijden bijvoorbeeld. Tijdens het alleen spelen, tijdens het samen spelen. Hij tijgert veel en probeer ook omhoog te klimmen... Nou als dat niet lukt poeh... Dan horen we dat ?. Oh en laat ik maar niet uitleggen hoe het omkleden gaat... ???

Het is best vermoeiend!!! Ik volg de "oei ik groei" app en daar staat dan over het sprongetje waar hij waarschijnlijk nu in zit... Maar hoelang duurt dit? En nogmaals, tips en trick? Iemand???

Xx

Het hele leven van een baby is 1 grote sprong vol periodes met geklaag en gemekker als je het mij vraagt haha.

Ik heb 2 dochters en vond de periode van 8 tot 13/14 maanden de moeilijke tijd. Echt hele pittige maanden. Inderdaad veel jammeren, wel willen kruipen/optrekken etc maar het nog net niet kunnen. Mega vermoeiend vond ik het. Tussen alle slaapjes door ging ik veel naar buiten. Steeds maar weer een uurtje wandelen of fietsen, dan waren ze blij. En wat was ik dankbaar dat ze op deze leeftijd nog 2 dutjes deden overdag.
Vanaf 12-14 maanden werd het voor m'n gevoel eindelijk wat makkelijker. Konden ze kruipen, optrekken, lopen. Werd hun wereld wat groter en het gejammer wat minder.
Nu ben ik zwanger van de 3e en precies deze periode die jij omschrijft is waar ik nu al tegenop kan zien. De maanden vol gejammer en zichzelf niet kunnen vermaken en nog niet kunnen praten. Maar echt, het gaat voorbij maar het kan dus nog maanden duren. Sterkte ;)

Pff erg he. Hij duurt best wel lang deze sprong. Mijn dochter zit er ook in. Ze kan wel al kruipen en langs de tafel enz lopen, maar dat maakt helaas geen verschil. Ze was al een niet al te beste slaper snachts, dat is nu helemaal verschrikkelijk..
Sterkte iig!!

Herkenbaar.. vond de periode vanaf 9 maanden tot kort geleden (dochter is nu 15 maanden) ook erg pittig. De driftbuien en frustratie begint dan echt, omdat ze zo veel willen maar het nog niet allemaal lukt. Onze dochter slaapt sinds een week of twee gelukkig ‘s nachts weer rustiger, dat is een aantal maanden echt een drama geweest.
Nu zijn de slaapjes overdag weer een gedoe, omdat ze in de overgangsfase van 2 naar 1 slaapje gaat.. het is elke keer wel iets hè? ?
Het leuke van deze fase is wel dat ze lichamelijk steeds meer kunnen maar ook verbaal ineens een flinke sprong heeft gemaakt ☺️

Heel herkenbaar.. erg jengelig en snachts ineens slecht slapen en weer willen drinken. Het heeft hier 4 weken geduurd en nu alles weer rustig. Vond deze sprong tot nu toe ook zelf het zwaarst omdat ik geen gebroken nachten gewend was

Terug
Bovenaan