9 maanden, wat voor toetje?

Dag allemaal, even een vraagje want ik ben het gister op het CB vergeten. Onze zoon is nu ruim 9 maanden en krijgt als toetje van die kinderkwarkjes a 100ml.
Maar mag hij eigenlijk ook gewone vla en yoghurt hebben? Zou wel makkelijker zijn als we alle vier hetzelfde toetje hebben en is de koelkast ook minder vol.
Groetjes, lianne
 
Ik geef mijn dochter vanaf het begin volle yoghurt. Dat mogen ze hebben vanaf 6 maanden geloof ik.... In ieder geval vanaf 7 maanden.
Ik heb ook wel eens danoontje voor baby's geprobeerd, maar dat vond ze helemaal niks. (de gewone danoontjes overigens wel, maar die zitten zo vol met suiker dat ik ze zelf nooit geef, alleen als we ergens anders eten krijgt ze dat wel eens)

Dus yoghurt mag, maar dan wel de gewone volle, niet vanille of iets dergelijks. Daar zit weer teveel suiker in....
 
Ik heb mijn dochtertje ook vanaf 7 maanden volle yoghurt gegeven en af en toe een babydanoontje. Toch ben ik toen ze 10 of 11 maanden was overgegaan op de toetjes die wij ook eten. Het is wel zo makkelijk. Het is overigens wel zo dat ik haar geen chocoladevla geef, maar gewone vanille vla of vla met vruchtjes gaat er prima in. Ik moet er ook niet aan denken om iedere dag hetzelfde toetje te eten.

Petra
 
Hoi,

ik geef ook altijd gewoon yoghurt zonder iets erin. Soms met een beetje diksap.

inmiddels vindt ze toetjes niet meer zo lekker, dus nu geef ik gewoon wat fruit en een paar hapjes van mijn toetje.
 
Hoi hoi,

Yoghurt kan je rustig geven. Vla kan je beter nog even mee wachten(net zoals met gewone melk). Kwark kan overigens wel weer, kwark en yoghurt zijn allebei licht verteerbaar.
Eet smakelijk alvast:)

Groetje, Yvette
 
Hij mag al sinds hij 6 maanden is gewone yoghurt en kwark, aangzuurde zuivel dus. Beter zelfs dan die babydingen met een smaakje! (en beter voor je portemonnee).

Vanaf 9 maanden kun je ook met gewone zuivel, zoals melk, pap en vla beginnen. Nadeel van vla is alleen dat het erg zoet is en smaakstoffen bevat (tenzij je het gewoon zelf kookt natuurlijk).

Optimeltoetjes mogen NIET. Optimel is dieetspul voor grote mensen en niet geschikt voor kinderen.
 
Ik geef onze dochter vanaf 9 maanden vla. nu bijna 1.
Gewoon een klein bekertje, zonder iets erin.
Yogurt spuugde ze terug, te zuur denk ik.
Ik heb het ook nooit lekker gevonden, en vla at ik in me zwangerschap heeeel veel.

Gr. conny
 
Terug
Bovenaan