9 maanden

Hallo allemaal

Wie heeft een voorbeeld van een voedingsschema met 9 maanden?
Hij krijgt nu:
7.30 pap 180 ml
10.00 fruit en sapje (roosvice)
12.00 warme maaltijd met yoghurt en water of 120 opvolgmelk
15.00 cracker/rijstwafel/koekje en sapje
18.30 180ml opvolgmelk met nutrix.

Mag hij meer hebben het is een hongerlap en lust ALLES. We wonen in Portugal en krijgen geen tot weinig advies... Ik ben bang hem teveel te geven want hij is (volgens de mensen hier) erg groot en dik..
bedankt groetjes Judith
 
Mijn dochter is nu 10 maanden en zij lust ook ALLES! Ze krijgt nu, maar ook al met bijna 9 maanden.
's morgens pap
tussendoor koekje en sap/yoghurtdrink
's middags fruit en boterham (met hagelslag! vindt ze lekker)
tussendoor weer koekje en drinken
's avonds warme maaltijd rond 17.00 uur
en voordat ze tussen 7 en 8 's avonds gaat slapen krijgt ze nog een klein flesje volle melk, een beetje opgewarmd.
Ga op je eigen gevoel af. Wat jij eet kan je kind ook hebben, qua tijd en soort maaltijd bedoel ik dan. Let alleen op met te sterke specerijen.
Bij bijna 9 maanden zeiden ze me al op het consultatieburo dat ze met de pot mag mee-eten omdat ze zo graag eet en flink is.
Succes...
 
hoi,

Mijn dochter at toen volledig met de pot mee, s'morgens als ze wakker werd en aangekleed was rond 8.00 uur een boterham met melk. Rond 10.00 uur een koekje of snoepje, dan naar bed rond 13.00 uur was zij weer wakker en dan een boterham. Rond 16.00 uur fruit en dan rond 18.00 uur avond eten met altijd een toetje. Dan om 19.00 uur in bad en rond 19.45 uur( in de pauze van OWNM) naar bed. Soms draaide ik het koekje en fruit om. Nu is zij 20 maanden en nog hou ik deze tijden redelijk aan.
ik heb zo regelmaat en zij weet waar zij aan toe is zij vraagt bijna nooit om iets tussendoor.
Ik hoop dat je er iets aan hebt.
Groeten
 
hartstikke bedankt! geven jullie gewone melk? Ik vind de opvolgmelk zo duur en hier zit er ook nogeens suiker in. Vind ik eigenlijk niet nodig maar niets op de kindermenukaart zonder suiker in Portugal.

groeten en nogmaals bedankt voor jullie snell reacties
 
Je zult het wel niks vinden maar mijn dochter drinkt alleen joki en optimel framboos en ananas. Gewon melk vindt zij vies en geeft direct de beker terug met het woord NEEEEEEEE.
Ik vindt het niet zo'n probleem zolang het maar zuivel is. Zelf zijn mijn man en ik geen echte zuivel drinkers. Mijn man drinkt alleen met smaakje en ik de nodige 2 bekers.
 
mij lijkt die flesvoeding van 180ml wel weinig mijn dochter van 7 maanden neemt 300ml ze eet dan nog wel wat minder tijdens de dag alleen om 12u een groentepapje en rond 16u30 een fruitpapje.ik zou ook gewoon zeggen laat je kindje maar eten dat gaat er allemaal wel af als hij goed begint rond te rennen. groetjes
 
Terug
Bovenaan