9 maanden!

Zo, 9 maanden is mevrouwtje alweer!
Jeetje, wat gaat dat hard. Ik kan me nu nauwelijks meer voorstellen dat ze ooit in mijn buik gepast heeft, ha ha!

Op CB geweest: ze was 9020 gram en 70,5 cm, gaat dus goed! Lekkere spekbeentjes nu, ha ha.

Ze deed verder ook alles wat 'moet' op die leeftijd, dus goedgekeurd.

De bijvoeding loopt nu sinds een maandje opeens echt goed en ik merk dat ze haar melk aan het 'afbouwen' is.

Ze drinkt nu ca 400 ml melk (en dan 2-3 nachtvoedingen van onbekende hoeveelheid), fruit 1 stuk/ 100-200 gram, een halve boterham met boter en warme maaltijd 200 gram.

Ze heeft opeens haar eerste 2 tandjes, ze kan sinds een paar weken goed stabiel zitten (en vindt dit geweldig), ze lacht, gilt en brabbelt, speelt zo goed zelfstandig, kan bijna letterlijk uren zelf bezig zijn, het is echt genieten met mijn kleine meid!

2 tot 3 nachtvoedingen voor een kindje van 9 maanden? is dat nog nodig. Ik geef meestal rond 19.00 een fles pap en dan gaat mijn zoon slapen tot de volgende ochtend ook ongeveer 7 uur. Hij drinkt 400 ml melk eet 2 boterhammen ongeveer 1 a stuks fruit en warm eten. soms als hij vroeg o pde avond moe is geef ik hem die pap rond 21.30.

2-3 nachtvoedingen is dat nog nodig bij een kindje van 9 maanden. Ik geef rond 19.00 de laatste voeding ee nfles pap en dan slaapt hij tot 7 uur de volgende ochtend.

hahaha
sommige kindjes hebben dat nodige!
swen heeft af en toe nog een voeding 's nachts. ons actieve mannetje verbruikt zoveel.. soms moet je in de nacht nog wat extra aanvullen.

gaaf om te zien hoe de uk zich ontwikkelt he!
swen wandelt langzaam rond te tafel, gooit alles om zich heen op de grond en geniet van bijna al het eten wat we voor hem zetten.
hij eet steeds meer dingen zelf. brood, fruit, stukken aardappel...

we genieten nog lekker even verder....

Daphne heeft ook al een paar maanden geen nachtvoedingen meer nodig gelukkig. Voor dat ze naar bed gaat krijgt ze nog een papfles en daar slaapt ze soms wel 13 uur op.

Jeetje Carina die knul van jou is echt vlot Daphne gaat alwel bijna staan, maar loopt dus nog niet rond de tafel en zelfstandig eten is ook nog een grote kliederboel ze knijpt alles eerst fijn tussen haar handjes. Alleen brood korstjes en rijstenwaffeltjes gaan tot nu toe goed.

Groetjes Margot

yups.. swen is erg rap.
ik sta soms met heimwee naar foto's te kijken toen hij nog lekker in de wieg lach! hahaha
maar we gaan een ook hele leuke periode in.

hij kruipt naat ons toe als we hem roepen, eet al veel met ons mee, en zijn "looprekje" wordt steeds meer gebruikt om te lopen.
zo lief!
hij klimt op ons als we op de grond liggen en kijkt dan heel trots naar ons! super!

hmmz.. is het te merken dat ik trots ben op mijn mannetje? hahaha

Hier nog geen 9 maanden maar wat gaat het snel!
Thomas is 8.5 maand.

Hij is net zo vlug als Swen.
Loopt ook langs de tafel.
Wij hebben een open trap in de woonkamer, vanaf de 4de tree is een traphekje, dat gaat niet anders.
Met Merel hebben we nooit problemen gehad maar Thomas klimt de trap al op...als hij op de eerste tree staat weet ie het niet meer..(ik sta erbij hoor) en haal m dan ook snel weg daar.
Ja dit boefje moeten we goed in de gaten houden...

Eet ook met de pot mee, smiddags eet hij 2 boterhammen op, hij verbruikt ook zoveel energie.

Voor we het weten zijn ze alweer 1...zucht.

Terug
Bovenaan