9 weken en 1e inenting gehad

Hoi,

Vandaag bij het cb geweest en de eerste inenting gehad. Het blijft echt zo zielig om dat te zien. Hoop dat ze er niet al te veel last van heeft. Suze is vandaag 9 weken oud en weegt 4500 gram. Zoals jullie wellicht aan mijn eerdere bericht hebben gezien waren er reflux klachten. Door de overstap naar nutrilon AR voeding drinkt ze de fles nu goed en spuugt ze niet meer. Het duurde wel even voor de ontlasting weer goed op gang kwam en ook had ze last van krampjes. Het gaat een stuk beter alleen is ze nu 1,5-2 uur na de voeding behoorlijk onrustig en slapen in bed lukt dan niet echt. Gaf nu voeding op verzoek maar wil toch wat meer volgens een vast schema gaan voeden, moet namelijk over 1,5 week weer aan het werk. Hoop dat de nachtvoeding dan langzamerhand ook vervalt. Het is nu erg wisselend. Soms 4 uur, soms 6 uur, soms 6.30 uur. Hoe gaat het met jullie kleintjes? En op welke tijden voeden de kindjes met flesvoeding?

Heey idd zielig die inentingen Dave krijgt morgen zijn eerste entingen en is dan zeven weken oud..
Het voeden ging goed tot ongeveer 5 dagen terug hij is overdag alleen maar wakker en aan t huilen...hij had vaste tijden maar omdat we zagen dat ie behoefte had aan meer dan 4x 120 en 1x 150 zijn we nu overgegaan op 5 x150 en ik merk dat ie helemaal ontregeld is... ik ga vanaf vandaag weer proberen om vaste tijden aan te houden en echt een vast dagritme aan te gaan meten zodat we alle drie een vast ritme kunnen gaan krijgen.... want dat is nu ver te zoeken ....

Hoi,
Ons mannetje is 8.5 week oud en krijgt ook de fles. We geven hier nog 5x 135cc en in de nacht 100cc, maar gaan nu proberen de nachtvoeding af te bouwen en over te gaan op 5x150cc en dan in de nacht steeds meer te minderen. Hoop dat we een nieuw ritme kunnen vinden, wel zo handig als ik weer aan het werk moet, want nu komt hij nog telkens in de nacht rond 4 uur.
Iemand nog tips hoe de nachtvoeding af gebouwd kan worden?

Kreeg hier de tip om altijd om 7 uur 's morgens de eerste fles te geven. Hierdoor schijnen de kleintjes te gaan schuiven (langer door te slapen) zodat de nachtvoeding wegvalt. Ik ben hier sinds 2 dagen mee bezig, dus kan je nog niet aangeven of dit werkt.... Eerste nacht kwam ze om 2.30 uur (was wel de nacht na de inenting). Vannacht kwam ze om 4 uur wat ze anders ook wel deed (soms later). Ben dus benieuwd hoe het verder gaat. Volgens het cb was het geen probleem om op 7 voedingen hierdoor terecht te komen. Ons meisje was dinsdag 4,5 kg en we bieden nu 5x 120 aan en de laatste 1x 150 en dan dus de nacht. Ook mocht ik verder ophogen naar 150 en dan schijnt het vanzelf wel goed te komen.... Hoe doen jullie dat: in 1x alle flessen verhogen. Ze drinkt nu om de 3 uur.

Hier een juli mama,

Onze dochter is nu 11 weken oud en krijgt met regelmaat haar flesjes. Ze krijgt nu 5 x 150 cc. Ik start om 7 uur en voed dan om de 4 uur. Alleen haar laatste voeding krijgt ze na 3 uur (22.00 uur), zodat ook wij op tijd naar bed kunnen.
De nachten slaapt ze heerlijk door. Ik las hierboven een vraag over hoe je de nachtvoedingen kunt afbouwen. Volgens mij kun je die niet afbouwen. Op een gegeven moment bemerk je dat je kindje de nacht heeft doorgeslapen en krijgt je kindje een nieuw ritme.
Over het ophogen van de voeding...Ik hoog meestal gelijk alle flessen op en kijk wat onze dochter op kan. Onze dochter weegt nu bijna 6 kg en zou al 5 x 180 cc mogen, maar kan dit nog niet op, dus hou ik het voorlopig op 5x 150 cc!

Ik hoog de flesjes geleidelijk op.
Eerst een grotere hoeveelheid voor de nacht en in de ochtend en dan doe ik de rest van de flesjes.
Ons mannetje is nu 9 weken en drinkt 5x150cc en nog 80 cc in de nacht

Terug
Bovenaan