9 weken: hoe lang wakker?

Hoi allemaal. Onze zoon is 9 weken oud (en 4 te vroeg geboren) en is een tijdje huilerig geweest. Volgens het consultatiebureau moeten we hem eerder in bed doen,  dus  bij het eerste signaal dat hij moe is. Maar de eerste gaap komt al een paar minuten na de fles?? Het werkt wel want hij gaat beter slapen dan als ik hem langer op houdt maar ik vind het zo ongezellig?!

Weet iemand of dit normaal is en of dit snel gaat veranderen?

Groetjes!

hoi siesa,
ja hoor. dat verandert snel zat. mijn dames (bijna 22 wk) doen alleen nog maar dutjes van 10 tot 15 minuutjes en hebben daarna weer bergen energie. 1 soms 2 keer op een dag slapen ze een uurtje of misschien zelfs 1,5. maar ze zijn veel wakker en er is tijd zat om gezellig te spelen.

's avonds slapen ze ongeveer van 00.00 tot 08.00 of 08.30.

groetjes,
Petra

Hoi,

Het is per kind natuurlijk erg verschillend!! De ene heeft meer slaap nodig dan de ander. Ons ventje (heeft net zoals zijn papa en mama) heel veel slaap nodig. In het begin was hij na de fles al weer moe... erg saai dus! En je kunt ook moeilijk weg dan. In het totaal was hij toen 30 minuten wakker. Ik denk dat hij met 9 weken rond de 40 minuten wakker zat. Inmiddels is hij 17 weken en is hij 's ochtends een uurtje wakker en 's middags 90 minuten. Als ik dat vergelijk met sommige andere baby's slaapt hij dus veel... maar hij doet het verder erg goed en is vrolijk als hij wakker is, dus ik gun hem die slaapjes van harte!! en vaak pit ik nog even mee, dus wij vinden het heerlijk. 's Avonds is hij wel langer wakker maar wordt dan vaak jengelig omdat hij dan moe is en het slapen niet lukt... Hij heeft dus echt veel slaap nodig!! Ik zou het gewoon aan je kindje overlaten... Wil hij na de fles naar bed... gewoon doen. De tijd komt vanzelf dat hij minder gaat slapen!

Hoi,

Het is per kind natuurlijk erg verschillend!! De ene heeft meer slaap nodig dan de ander. Ons ventje (heeft net zoals zijn papa en mama) heel veel slaap nodig. In het begin was hij na de fles al weer moe... erg saai dus! En je kunt ook moeilijk weg dan. In het totaal was hij toen 30 minuten wakker. Ik denk dat hij met 9 weken rond de 40 minuten wakker zat. Inmiddels is hij 17 weken en is hij 's ochtends een uurtje wakker en 's middags 90 minuten. Als ik dat vergelijk met sommige andere baby's slaapt hij dus veel... maar hij doet het verder erg goed en is vrolijk als hij wakker is, dus ik gun hem die slaapjes van harte!! en vaak pit ik nog even mee, dus wij vinden het heerlijk. 's Avonds is hij wel langer wakker maar wordt dan vaak jengelig omdat hij dan moe is en het slapen niet lukt... Hij heeft dus echt veel slaap nodig!! Ik zou het gewoon aan je kindje overlaten... Wil hij na de fles naar bed... gewoon doen. De tijd komt vanzelf dat hij minder gaat slapen!

hoihoi!

Ook ons meisje, morgen precies 4 weken, heeft erg veel slaap nodig!
Gun het je kindje maar gewoon, want ze groeien er goed op schijnt!
Juist als je ze wakker gaat houden worden ze vaak huileriger. Een kindje wat oververmoeid is, schijnt heel alert te worden en dan lijkt het alsof ze niet moe zijn maar dat zijn ze juist wel........snap je het nog.
Ook onze dame valt vaak tijdens de fles alweer in slaap en die moet ik wakker houden om haar flesje leeg te drinken, volgens ria blom mag je dan nog even met haar knuffelen en mag ze nog even in de box liggen, maar die box schiet er vooralsnog vaak bij in........het knuffelen hou ik er wel in, anders vind ik dat ze te weinig lichamelijk contact met ons heeft. Je moet ze eigenlijk wakker weer in hun bedje leggen, en onze mazzel is dat ze vaak weer wakker wordt als ze in haar bakerzakje wordt gestopt.
Luister maar naar wat je kindje graag wil, af en toe doorbreken is niet erg, als er voor het grootste gedeelte maar naar ze geluisterd wordt.
Vanmiddag ga ik bv even naar een verjaardag, maar daarna is het meteen weer terug in haar ritme...........ben benieuwd hoe het gaat want het is haar eerste echte uitje.........en voor mama ook..........

Gr. Rimke
Mama van Maudy, 8-9-2008

Hoi!

Ik ben net als Rimke een trouwe volgeling van Ria Blom en hanteer dus dezelfde methode die bij onze Amy ook goed werkt. Amy (morgen 9 weken oud) houdt het nu 's ochtends, als ze op haar fitst is, zo'n 15 muniten vol in de box. Na haar badje doe ik haar niet eens meer in de box want dan is ze gelijk al moe. Ook als ik weggeweest ben met haar gaat ze na de voeding niet meer in de box. Aan het begin van de avond speelt ze  soms nog 5 minuten en dat was het dan. Al met al speelt ze 20 minuten op een dag zelfstandig  maar knuffelen we wel regelmatig.  Een paar weken geleden had ze het goed gedaan als ze 10 minuten op een dag speelde. Ze houdt het dus wel steeds langer vol maar slaapt nog heel veel. Ik denk dat je gewoon geduld moet hebben tot je kleintje iets ouder is en iets minder slaap nodig heeft

Groetjes,
Marian.

Terug
Bovenaan