9 weken, welke slaaptijden ?

Hoi,
Ik heb nog wat moeite met het slaapritme van mijn dochtertje van 9 weken. "savonds gaat ze om 7 uur naar bed en inmiddels wordt ze over het algemeen dan ook pas weer rond 7-en de volgende ochtend wakker (soms nog rond 4 uur 's nachts). Overdag is ze echter erg wakker.
Hoe doen jullie dat ?
Ze eet om 7 uur, 10 uur, 1 uur, 4 uur en 7 uur. Ze slaapt hooguit een half uurtje per keer en dat ongeveer 4 x op een dag...
Groetjes,
Mama van Koen en Fleur

Het lijkt mij dat de nacht heel lang is voor jouw dochter. Twaalf uren slapen is veel voor zo ´n kleintje. Je kan proberen om de laatste voeding om 21 of 22 uur te doen. Dan kan er overdag wat meer tijd tussen de voedingen. Dan heeft ze ook meer tijd om echt te gaan slapen. Ik heb de ervaring met mijn dochter dat ze met 9 weken hoogstens een uur wakker kon zijn. Daarna ging ze twee, of drie uur slapen, altijd in haar eigen bed. Ik zou je het boek 'wat je baby vertelt' van Tracy Hogg willen aanraden. Dat heeft ons enorm geholpen, om een goed ritme te vinden! Via Bol heel makkelijk en snel te bestellen!
Succes,
Annet

mijn dochter is nu bijna 9 week maar haar voeding is verhoogd met 30cc ze zit nu op 150 cc met tussenstop van 4 uur en dat bevalt veel beter,,k heb nu ook een andere speen gekocht waardoor ze wat langer bezig is zodat ze echt moe wordt en ook de 4 uur door slaapt misschien heb je daar wat aan..

groetjes sandra

wauw, heerlijk lijkt me dat dat ze de hele nacht gewoon doorslaapt.
dat is toch niet zo'n probleem of wel. Vraag het anders even na op het CB. Maar ik kan me voorstellen dat als ze 's nachts zoveel slaapt ze overdag wakkerder is.

Renske (bijna 9 weken) slaapt meestal van half 9 's avonds tot  half 11. Dan krijgt ze nog een voeding. Dan slaapt ze in de nacht nu tot 5 uur a half 6, eten en dan weer slapen tot 8 uur 's ochtends.
Soms wil ze na die voeding ook nog slapen. Ik leg er dan wel altijd in haar bedje en ga dan zelf douchen en ontbijten. Als ze wakker blijft haal ik haar er uit. En doe wat leuke dingen. Dan om 11 uur weer eten. Vaak is ze dan even een uurtje wakker en slaapt dan weer tot 2 uur. 's middags is ze altijd erg wakker. Maar ik leg haar na een uurtje wel in haar bedje. Om 5 uur weer eten en dan is ze altijd echt wakker tot de volgende voeding om 8 uur 's avonds.

Hoi,
mijn zoontje slaapt ook al vanaf 4 weken door ofzo.
Hij is nu 12 weken  en hij  slaapt van ongeveer 20 - 8 uur.
Overdag is hij daardoor veel wakker, omdat hij 's nachts zo'n lange ruk maakt.
Ik leg hem overdag 1 a 1 1/2 uur na zijn voeding op bed en dan slaapt hij heel wisselend. Soms half uur maar soms ook wel 2 uur.
Door hem iedere keer wel weg te leggen komt er een soort ritme in voor hem en geeft hij zich meer over aan de slaap overdag.
Verder zou ik gewoon lekker genieten van de rustige nachten, hihihi.
gr.

Terug
Bovenaan