9 weken zwanger en licht bruine bloed verlies wat moet ik doen?

Dag lieve mama’s en mama’s to be
Ik ben 9 weken en 2 dagen zwanger van m’n 2e
En heb op dit moment bloedverlies donker bruin achtig
Niet vol op bloed verlies ofzo is meer slijm dan als ongesteld zeg maar
Iemand die dit ook heeft of heeft gehad en die mij gerust kan stellen?

Liefs Samantha
 
Verloskundige bellen voor een echo. Vooral niet mee blijven rondlopen, er kan goed niks aan de hand zijn!
 
Hoi Samantha,

Heb ik ook gehad bij 10 weken 2 à 3 dagen bruinverlies - heb gebeld en mocht dezelfde dag komen voor een echo. Ik werd gelukkig gerust gesteld :) nu 21 weken en alles gaat goed.

Ik zou bellen!

Groetjes
 
Ik heb dat nu ook al sinds 4 weken, nu 8+5, en bij mijn zoontje heb ik ook regelmatig kleine beetjes bloedverlies gehad. Het leek eerst alleen na de seks en inwendige echo te zijn, maar nu heb ik er vaker last van (al lijkt het nu ook telkens meer te zijn na het overgeven). Afgelopen maandag heb ik nog een goede echo gehad.

Soms komt zoiets omdat je baarmoedermond beter doorbloed is dan normaal, en dan kunnen sommige dingen zorgen dat er sneller een keer een vaatje knapt, bijvoorbeeld na het vrijen of een inwendige echo, maar ook bij overgeven, zwaar tillen, een flinke hoestbui of hardere ontlasting kan een vaatje een keer knappen. 

Helaas kan het ook een voorteken van een miskraam zijn, heb ik ook al eens meegemaakt, dus ik zou vooral je verloskundige bellen om een afspraak te maken. Zelfs als het geen kwaad kan voor de zwangerschap kan zoiets ook door een ontsteking oid komen die misschien makkelijk te verhelpen is. ;)
 
Ik heb toevallig het zelfde alleen heb ik het in de ochtend en de rest van de dag nergens last van ik ben vandaag precies 9 weken zwanger en heb vandaag een echo gehad en die kleine doet het heel goed, verloskundige zegd dat het innesteling bloeding kan zijn en het houd ook een keer op
 
Bij bruin verlies zeker geen zorgen maken! Komt echt vaker voor dan je denkt. Een extra echo kan nooit kwaad. Maar bruin verlies betekend vaak helemaal niks! Zelf heb ik een gevoelige baarmoedermond waardoor ik de gehele zwangerschap (ben nu 20 weken) met momenten bloedverlies heb. De baby groeit echter gewoon goed door! Dus dat is heel fijn!
 
Terug
Bovenaan