9 weken zwanger en nu al ontzettend opgeblazen, tips?

<p>Normaal heb ik een redelijk slank postuur en schommel ik amper in gewicht maar jeetje sinds 2 weken heb ik ontzettend last van een opblazen buik.. Zo erg dat ik na de lunch het liefst de knoop van mijn broek los doe maar dat is een beetje lastig als ik op werk ben. In mijn vrije tijd loop ik het liefst in een sportlegging of een jogging broek.. Daarnaast is het gewoon een heel onprettig gevoel! </p><p>Is dit iets wat de gehele zwangerschap blijft? Ik begrijp natuurlijk (!) dat mijn buik gaat groeien straks maar dat opgeblazen gevoel is echt ongemakkelijk. Iemand ervaringen? Tips hoe ik dit kan verminderen?</p><p>Alvast bedankt!</p>

Ik heb het ook, nu 11 weken. Volgens mij is het iets dan tot 12 weken aanhoudt. Darmen maken plaats.
Vabaf week 12 begin het buikje echt te groeien en zijn het niet alleen je darmen.

Herkenbaar ;) maar het wordt ook echt weer minder inderdaad. Ik zweer zelf bij verse gember thee, ook voor misselijkheid maar ook als je een opgeblazen gevoel hebt. Groene thee en muntthee schijnen ook goed te kunnen helpen. 
Uiteindelijk vond ik het bij week 11 een verademing om ook maar gewoon alvast in een positiebroek te gaan lopen?

Terug
Bovenaan