Hi dames, ik ben eigenlijk benieuwd of meerdere van jullie dit herkennen. Inmiddels precies 9 weken zwanger. Behalve de bekende misselijkheid heb ik erge last van mijn darmen. Week 6 en 7 vrijwel volledige obstipatie, maar van de ene op de andere dag sinds week 8 alleen nog maar dunne ontlasting/diarree en krampen. De krampen komen twee tot drie keer per dag en duren een minuut of 15. Ik lijk op te merken dat ik meer last krijg van mijn onderbuik/onderrug als ik ‘teveel’ doe (lees: dat is al als ik meer dan 10 minuten gewoon beweeg; wandelen/stofzuigen bv) en dan komen de krampen ook vaker. Soms voelt het alsof er een druk op staat van binnenuit, alsof de boel wordt ‘plat geduwd’ ? Het is mijn eerste zwangerschap dus alles is nieuw. Ik probeer me niet van elk dingetje iets aan te trekken, het meeste is klein nauwelijks voelbaar, maar hier kan ik toch echt niet omheen! Is dit herkenbaar? Hoort dit bij de zwangerschap? Ik heb al even geïnformeerd of er niet een buikvirus heerst ofzo, maar er is hier in de regio niets bijzonders bekend. Dus, nou ja, gewoon benieuwd ??