9 weken zwanger, herkenbaar?

Hi dames, ik ben eigenlijk benieuwd of meerdere van jullie dit herkennen. Inmiddels precies 9 weken zwanger. Behalve de bekende misselijkheid heb ik erge last van mijn darmen. Week 6 en 7 vrijwel volledige obstipatie, maar van de ene op de andere dag sinds week 8 alleen nog maar dunne ontlasting/diarree en krampen. De krampen komen twee tot drie keer per dag en duren een minuut of 15. Ik lijk op te merken dat ik meer last krijg van mijn onderbuik/onderrug als ik ‘teveel’ doe (lees: dat is al als ik meer dan 10 minuten gewoon beweeg; wandelen/stofzuigen bv) en dan komen de krampen ook vaker. Soms voelt het alsof er een druk op staat van binnenuit, alsof de boel wordt ‘plat geduwd’ ? Het is mijn eerste zwangerschap dus alles is nieuw. Ik probeer me niet van elk dingetje iets aan te trekken, het meeste is klein nauwelijks voelbaar, maar hier kan ik toch echt niet omheen! Is dit herkenbaar? Hoort dit bij de zwangerschap? Ik heb al even geïnformeerd of er niet een buikvirus heerst ofzo, maar er is hier in de regio niets bijzonders bekend. Dus, nou ja, gewoon benieuwd ??

Ik had rond die periode ook diaree en was na een paar weken weer over
Vond het geen fijn idee was bang als ik in de winkel was ik opeens naar de wc moest 
Mijn  onderrug deed pijn maar dat kwam van mijn bekken af zei de gynaecoloog ik moest op een gegeven moment ook een bekkenband gaan dragen.

@Cvdpluijm, ja dat heb ik ook. Zeker omdat het toeneemt als ik iets ga doen, ben constant bang dat ik onderweg dan een probleem heb.. Gelukkig trok het bij jou weer weg, hier hopelijk ook!
Wat je zegt over je rug, daar was ik me niet zo van bewust, maar het is wel goed om dat even in de gaten te houden. Voel mijn stuitje ook. Mocht dat niet wegtrekken, zal ik het eens navragen bij mijn verloskundige en fysio.
Dank!

Ben je wel alle harde ontlasting kwijt geraakt is het geen overloop diarree? Daarnaast kun je wel erg veel last van je darmen hebben idd. Ik blies helemaal op in die tijd leek wel of ik al 4/5 maanden zwanger was. Proberen te ontspannen en buik ademhaling oefenen dna geef je nog wat meer ruimte aan je darmen.

@Elisabeth, ik denk dat alle harde ontlasting inmiddels wel weg is. Dit is wel anders dan tijdens die obstipatie.
Ik doe wel af en toe wat ontspanning-oefeningen, ik zal extra letten op mijn ademhaling en het ontspannen van mijn buik, dank! Ik blaas inderdaad ook geregeld helemaal op, tot het echt zeer doet. Hopelijk kalmeert de boel binnenkort weer wat ?

@RS, ja helaas rommelen die hormonen flink met je lijf! En ik ben toch al gevoelig op maag en darmen, dus dit zat er wel in ? Dank voor je reactie

Terug
Bovenaan