9 weken zwanger, piek?

<p>Hoi dames,</p><p>Morgen ben ik 9 weken zwanger, super blij natuurlijk. Het hartje ook al zien kloppen!</p><p>Ik kamp alleen met erge misselijkheid sinds vorige week. Ik moet om alles kokhalzen en kan ineens tegen geen enkele geur meer. Ik heb gelukkig nog niet overgeven. S ochtends ben ik extreem misselijk en komt er gal naar boven, daarna voel ik me beter.</p><p> </p><p>Zal dit gaan verergeren in week 9 of blijft het zo? Dit is mijn eerste zwangerschap en ben erg benieuwd naar jullie ervaringen!</p><p> </p><p>Liefs mij </p>

Dit scheelt per persoon heel erg, maar qua hormoon aanmaak zit je wel midden in de piek, ja. Meestal zakken de vervelendste kwaaltjes zoals misselijkheid wat af na ongeveer 12 weken, maar er zijn ook vrouwen die heel hun zwangerschap misselijk blijven, of juist bijna niet misselijk zijn, ook niet in het begin!

Helaas heb ik er tot 18 weken mee moeten dealen! Daarna ging het pas over. Rond die tijd is ons kindje wel hard gaan groeien!

Mijn verloskundige gaf aan dat met 10 weken de piek is bereikt. Ik helaas ben met 30 weken nog steeds misselijk. Ik ga er ook niet vanuit dat dat nog overgaat. 

Ik had t ook rond de 9 weken en voelde me pas weer goed met 15 weken.. misselijk, spugen & alles stonk en smaakte vies.. gaat vanzelf wel weer over en daarna kan je lekker genieten.. ben zelf heel blij dat ik er van af ben want vond t wel de ergste kwaal.. nu 24+2 en tuurlijk ook klachten zoals krampen, bandenpijn enz maar dat is voor mij niet zo erg als die misselijkheid enzo.
succes de aankomende weken als t langer aan blijft houden. 

Ik zit in week 14, en ben ook nog steeds misselijk. Warm
eten is een hel kan alleen kleine beetjes eten en dan voornamelijk eten wat geurloos is.. Het schijnt dat het net zo snel over kan gaan als dat het begonnen is! Dus hoop dat dat snel
is ! Succes!

Hoihoi, wil je niet ontmoedigen maar ik heb nooit een piek gehad. Om de dag geef ik nog over, al is het alleen maar gal. Het kan zijn dat het stopt na een week of 12 omdat vaak je hormonen op z'n hoogste zijn maar het kan ook je hele zwangerschap aanhouden. 
Nogmaals, ik hoop het niet voor je maar ik heb er dus al 35 weken last van... Leuk is anders.

HI, 
Ja, het kan kloppen dat er een piek is. Ivm aanmaak navelstreng geeft je lichaam rond deze termijn even een boost hormonen af waardoor je tussen de 8-11 weken (meest rond de 9 weken) echt compleet out of order kan zijn. Ik was dat wel tenminste. Ik ben nu 35 weken, en merk nog steeds de pieken om maar zo te zeggen. Ik wil je niet ontmoedigen en ik hoop dat jij wel bij de meerderheid hoort waarbij het voorbij is na 3 maanden, maar ik geef nog steeds af en toe over en ik ben 24/7 misselijk. Het is draaglijk, niet meer zoals in het begin dat ik echt niks kon hebben, ik eet bijv wel weer normaal en gewoon, maar ben non stop misselijk....Zodra mijn baby of mijn buik een groeispurt maakt is het helemaal niet te houden. Dit heeft niks te maken met druk op mijn buik, puur hormonen en veranderingen in mijn lichaam. 
Dusse, tja, zet hem op! 

Terug
Bovenaan