9 weken zwanger, symptomen afgenomen

<p style="text-align: left;">Hoi dames,</p><p>Ik zit met enorme onzekerheid… ik ben nu tussen de 9 en 10 weken zwanger en mijn symptomen zijn de laatste drie dagen zo goed als weg. Ik was enorm misselijk en gebruikte  medicijnen tegen de misselijkheid, ik was er zo slecht aan toe dat ik zelfs twee ziekenhuisopnames heb gehad ivm uitdroging. Ik heb nu ook gewoon weer zin en trek in eten. Mijn borsten zijn ook weer terug naar de oude staat. Ik heb met 8 weken wel een goede echo gehad. Heb de verloskundige gebeld maar die zegt dat er vast niks aan de hand is.. ik heb hiervoor al twee keer een miskraam gehad dus ik maak me druk, iemand ervaring hiermee?</p>
 
Bij mij waren de kwalen heel wisselend. Tot week 6 niets. Van week 6 tot 8 licht misselijk de hele dag door. Van week 8 tot 9 niets. Week 9 de helft misselijk de helft niet en week 10 idem. (Borsten wisselden ook de hele tijd mee van gevoelig/pijnlijk tot niets). Een goede echo gehad met 10 weken en 5 dagen.
 
Hier was het met 9 weken ook ineens weg, weet nog dat ik zelf ook ben gaan zoeken op deze vraag toen. Met 10 weken helaas weer misselijk haha. Nu 21 weken zwanger dus herkenbaar!
 
Rond 9 a 10 weken stabiliseert het hcg en gaat daarna weer zakken. Ze denken dat de misselijkheid komt door dat hormoon. Het is dus normaal dat het na 9 weken af gaat nemen. De een heeft nog tot 15 weken nodig om helemaal van de misselijkheid af te zijn, en bij de ander is het vrij plotseling weer over. Vele smaken mogelijk. 
Ook die borsten gaan op een gegeven moment gewoon minder pijnlijk zijn. Was bij mij ook alleen de eerste weken. 
Het hoeft echt niks slechts te betekenen hoor. Maar als je geruststelling wilt, pretecho's zijn niet zo duur. 
 
Bij mij wisselden het ook heel erg. Tot aan de 12de week echt maar heel af en toe misselijk en verder alleen af en toe gevoelige borsten. Rond de 13de week werd ik pas ontzettend misselijk wat aan heeft gehouden tot ongeveer de 16de week.
Het is voor iedereen verschillend maar ik heb mij vooral in het begin ook heel erg druk gemaakt op sommige dagen. Dan voelde ik mij helemaal niet zwanger en had geen standaard symptomen. Dan dacht ik gelijk dat er iets mis was.
Ik heb mij heel erg vast gehouden aan de gedachten dat zolang ik geen hele hevige aanhoudende buikpijn en/of bloedverlies heb dat er waarschijnlijk niets aan de hand is. 
 
 
Terug
Bovenaan