9 weken

Hey meiden,

Ik ben nu 9 weken in verwachting en heb erg veel last gehad van misselijkheid,nu nog wel een beetje.
Ik ben nu in totaal bijna 2 weken thuis van mijn werk omdat mijn bloeddruk zo laag was dat ik niet op mijn benen kan staan,
Maandag was ik weer gaan proberen te werken maar 'smiddags ging het weer niet ik viel bijna flauw trok helemaal wit weg.
Mijn collega's schrokken heel erg en die denken dat er heel wat aan de hand is omdat ik nog niet verteld heb dat ik zwanger ben.
"s avonds kreeg ik ook allemaal smsjes van gaat het wel met je?we waren zo geschrokken.
Ik denk daarom dat ik het maandag maar ga vertellen want zo maken ze zich alleen maar heel erg ongerust.
Gister weer naar de verloskundige geweest mijn bloeddruk is al een stuk gestegen gelukkig,
We konden helaas het hartje nog niet horen maar zondag komt ze hier naar ons huis om het weer te proberen (aangezien het een buurvrouw van ons is) dus dat is wel heel lief.
Maar ik ga er nog niet vanuit dat het dan wel te horen is.

Hebben sommige van jullie het hartje al gehoord bij de verloskundige met een doptone??
En gaan jullie het al vertellen op jullie werk??

Liefs Zonnetje

Hoi zonnetje,

Wat vervelend voor je dat je bloeddruk zo laag is.
Maar wel weer fijn dat het al weer wat gestegen is.
Ja dat zal echt wel even schrikken zijn geweest voor je collega's. Helemaal omdat ze nog van niks weten. Ik dnek wel dat je er goed aan doet om het te vertellen op je werk.

Ik heb mijn clienten wel al verteld dat ik zwanger ben, maar de baas nog niet. Ik werk als alphahulp. Doe dus de huishouding bij mensen thuis.
En wij hebebn dus ook helaas nog geen hartje gehoord.

Liefs marielle

Hoi Zonnetje,

Gefeliciteerd met je zwangerschap!! Ik ben ook 9 weken, en 2 dagen geleden voor de echo geweest. Hartje zien kloppen, niet gehoord. Dus ik hoop voor je dat het zondag lukt.

Wat vervelend dat je zo'n last hebt van je lage bloeddruk. Ik persoonlijk ook, maar kan me goed redden met zout, dropjes en ors(??) zakjes.
Vroeger ook wel een tijdje kelp genomen (ben zeer bekend met lage bloeddruk, maar vind dat toch niet zo prettig want als je iets teveel gebruik is je bloeddruk zo te hoog).
Let erop dat je alles rustig aan doet, vnl opstaan, En ook met evt sporten, traplopen, fietsen, rustig uitlopen.

Ik heb nog niets verteld op mn werk, maar als ik net zoveel last zou hebben als jou zou ik het wel vertellen, Dan kunnen ze er een betere draai aan geven en zo ook jou te hulp zijn als je er weer last van krijgt.

Groetjes Pauline

Hoi Zonnetje,

Heel herkenbaar je verhaal. Ik ben morgen negen weken, maar werk in het onderwijs dus heb nog vakantie tot 31 aug! Ik denk dathet verstandig is je collega's op de hoogte te stellen. Ze begrijpen dan beter wat er met je is en kunnen wellicht rekening met je houden. Ik weet niet wat je voor werk doet? Aangepast werk mag je om vragen als je zwanger bent. Ik hoorde trouwens dat gember ook tegen lage bloeddruk helpt. Heb het zelf nog niet geprobeerd. Succes, je kunt weinig doen tegen lage bloeddruk.
Het hartje heb ik trouwens een week geleden gehoord, maar dat was via de echo. Heel bijzonder. Toch een xtra bevestiging dat er echt een appart leven in me groeit. Zo mooi!

groetjes,

Taraneh

Jeee, erg vervelend als je je zo voelt.... Misschien wel beter als je je naaste collega´s inlicht, kunnen ze ook wat rekening met je houden. Wel super lief van ze dat ze zo bezorgd om je zijn!

Ik heb het hartje nog niet gehoort, maar wel zien kloppen.
Ik hoop voor je dat je zondag al wat hoort!

Liefs, Nicole 7w6d

Ik ben zelf morgen 9 weken, volgens eigen telling.
Ik ga maandag naar de verloskundige, en donderdag mijn eerste echo. De echoscopiste is met vakantie, dus vandaar dat ik met uitzondering de echo in het ziekenhuis moet laten doen. Ik ben erg ziek geweest, veel misselijk en overgeven, maar bloeddruk was goed. Ik heb sinds 2 weken zetpillen tegen de misselijkheid, deze werkten pas na 1 week. Nu dus wel wat beter. Niet helemaal goed, maar in ieder geval zo dat ik weer normaal kan werken.

Groeten, Linda

Terug
Bovenaan