9 wkn zwanger en nu al een buik!

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Morgen ben ik 9 weken zwanger en ik heb al een buik met een omvang van 1 meter. Hoe kan dat?
het is duidelijk te zien dat ik al zwanger ben. De meesten denken dat ik al 5 maanden ben.
Hellup!! Is dit wel gezond?

Hallo,

En gefeliciteerd nog met je zwangerschap!!!
Nou das helemaal niet gek of zo de één groeit harder met de buik dan de andere!!!
Weet dus niet of je al een echo hebt gehad, of het maar 1 kindje is kan ook nog een tweeling zijn dan groeit je buik schijnbaar ook harder???
Heb dit zelf ook gehad heel vroeg al een buikje, maar nu zo aan het eind groeit het toch minder hard dan aan het begin!!! Maak je geen zorgen komt goed!!! Geniet er maar van het gaat zo snel voorbij nu!!!

Liefs Sandy 33wk en 2dgn

Hoi,
bij mijn eerste heb ik het niet gehad, toen hoefde ik pas positiekleding aan met 20 weken. Bij de tweede heb ik direct na de test mijn positiekleding weer voor de dag gehaald, omdat ik metten heel erg dik was.
Hoe dik je buik is, is van verschillende dingen afhankelijk, bijvoorbeeld ook je eigen lichaamsbouw.
Groetjes,
Patricia, trotse mama van Max 090505 en Liv 141206

Hallo Juultje,

Ik paste met 7 weken al geen broek meer aan. Het komt ook doordat je ingewanden ene nieuwe plek moeten zoeken en het kan zijn dat je een beetje last heb van verstopping.
Ik ben nu 25 weken en 5 dagen en m'n buik groeit de laatste weken iets minder hard.
Ik dacht zelf ook dat ik een tweeling zou krijgen, want ik groeide heel hard aan het begin, maar het is er maar 1 dus je dikke buik zegt niks over 1 of 2 ling.

groetjes Mariska

Hoi,

Ja dat probleem ken ik ook. Ben nu 11 weken en pas geen enkele broek meer. Heb zelfs al een maatje groter broek gekocht omdat de positiekleding nog niet echt past.

Ik vond dat het ook heel snel ging. Dacht altijd dat het veel langer zou duren voordat ik een buik had.

Groetjes
Nicole

Hoi,

Vanaf het begin dat je zwanger bent, zorgen de hormonen vooral allerlei veranderingen. In het begin kun je al snel een bolle, beetje opgeblazen buik krijgen, omdat je darmen lui en slap worden (door hormoon progesteron), en makkelijk twee keer zo ruimte nodig gaan hebben... Ik denk dat je daar last van hebt, niet dat je baarmoeder al zo groot is... (al heb ik geen ervaring hoe snel het met tweelingen gaat...)

Ik heb ook veel last gehad van opgeblazen darmen, maar omdat ik in het begin veel ben afgevallen (door misselijkheid etc) heb ik in mijn kleren niet zoveel gemerkt.
En onthoudt: de omvang van je buik zegt niet zoveel over de afmeting van de baarmoeder cq baby!! Iedereen is op z'n eigen manier zwanger, sommigen hebben met 16 weken al grote buik, bij anderen zie je bij week 20 nog steeds niets...
Wat dat betreft zijn we allemaal uniek.

Geniet van je zwangerschap en laat maar groeien...

Groetjes,
Karin (39+6 weken)

Bij de 1e zwangerschap kon ik het met de 9 weken ook echt niet meer verbergen, had toen ook al positiekleren aan. Ben nu 18 weken van de 2e in verwacgting en nu kon ik het verbergen tot ongeveer de 12e week. Maar goed probeer er vooral van te genietn.

Groetjes bg

Wat heerlijk om te horen dat ik niet de enige ben!
Ik zal niet ontkennen enig overgewicht te hebben en nu het excuus heb 'alles te laten hangen'  maar het voelt wat ongemakkelijk. Dit is mijn 2e zwangerschap en de vorige keer ben ik na 3 maanden voorzichtig wat ruimere kleding gaan dragen maar dat ga ik nu niet halen.

Nou ja, altijd beter dan mensen die zich afvragen of je zwanger bent terwijl je het niet bent

Terug
Bovenaan