9maanden-hotel-spanje?

Hallo allemaal!
Wij zijn van plan om komende zomer op vakantie te gaan naar spanje, op hotel! Onze liam is dan 9 maanden. We vragen ons wel af hoe dat zal gaan met zijn eten? je hebt andere supermarkten, andere eetgewoontes... hoe moet dat? neem je potjes van huis mee voor de hele vakantie? hoe doe je dat met middageten op een hotel zonder lunch? enzovoort...
Heeft iemand ervaring?
 
hoi je zou zelf voeding mee kunnen nemen maar ook voor een kind vriendelijk hotel kunnen kiezen en anders daar voeding kopen in de supermarkt nestle is overal te krijgen alleen onder een andere naam maar het bekende beertje staat er altijd op dit is een bekend merk en ander informatie op vragen ondere welke naam de baby voeding die je nu gebruikt daar op de markt is en met middag eten zou je toch ook mee kunnen laten eten.

 
Ik neem aan dat jullie dan toch ook wel lunchen? ( buiten de deur). Voor jullie zoontje zou ik dan gewoon een broodje bij de bakker kopen. Of nog makkelijker, iets alvast meenemen van het ontbijbuffet. mijn ervaring is nl. dat het vaak wel even duurt voordat je een lunchgelegenheid vindt naar gading waar een plekje vrij is. Heel vervelend als je kind inmiddels al doodmoe is en honger heeft en er uiteindelijk niets op de kaart staat wat hij mag. Ook zou ik altijd zelf flesjes water kopen ( voorraadje op jullie kamer zetten) . Als je de taal niet kent, is het handig om in ieder geval een aantal basis zinnen te kennen of woordenboekje meenemen. Haha, natuurlijk hebben ze in Spanje zelf ook baby's die wat te eten krijgen. Alleen zijn die kinderen gewend aan het eten en je weet zelf het beste hoe gevoelig de darmen zijn van je kleintje. Dus als hij erg snel last heeft van verstopping, diaree etc. zou ik als het kan voor de zekerheid een noodpakketje meenemen van huis. ( bijvoorbeeld pap en babysoep ofzo). Eigenlijk hebben we met onze oudste nooit ergens naar gekeken. Ik maakte me van te voren er drukker om dat we een goed gevulde "medicijnenkist" hadden, prikweg, wat tegen diaree, zetpillen, etc. En natuurlijk voldoende petjes etc. Veel plezier!
 
O, vergeten. In veel zuidelijke landen wordt er veel later gegeten. Ik zou eventueel even bij jullie hotel informeren hoe laat de keuken open is en even naar jullie ritme kijken.
 
De kindjes daar moeten ook eten. Er worden potjes fruit en groente verkocht hoor. Ik wilde eerst zelf koken in spanje. Mijn zoontje was toen 6 mnd. Maar vond uiteindelijk toch veel makkelijker om potjes te geven.
En zelf heb ik ook babykoekjes uit NL meegenomen.
 
wij zijn vorig jaar naar spanje geweest(hij was toen 6 mnd) en dat ging prima ze hadden in het hotel zelfs voeding voor babies echt geweldig!
Ik zou zeggen als je weet dat je in een kindvriendelijk hotel zit hoef je geen voeding mee te nemen.
en anders koop je het toch in de supermarkt?

Veel plezier!
 
Terug
Bovenaan