9wk zwanger en mijn vruchtzakje is leeg.

Hai, ik ben een moeder van 28 jaar en ik heb een zoon in de leeftijd van 5 jaar. Ik ben nu 9wk zwanger. Ik heb in 2002 bij 6wk zwanger te zijn een miskraam gekregen, omdat er toen werd gezegd door de arts, dat er in mijn vruchtzakje niets bevond. Op advies, hebben ze mij gevraagd na 2 wk terug te komen, omdat het er misschien wel een embryo in kon bevinden. Binnen die 2wk kreeg ik hevige pijnen en heb toen een miskraam gehad om dat het vruchtzakje toen losliet en uit mij is gekomen.

Mijn vraag nu is: Ik ben nu 9wk zwanger, maar heb vandaag weer gecontateerd, dat mijn vruchtzakje leeg is. Nu advieseren ze mij dus weer anderhalve week te wachten. Ik ben nu heel erg bang en nerveus. Is er dus weer een kleine kans op een miskraam of kan er na anderhalve week wel een embryo in mijn vruchtzakje bevinden???

Vriendelijke Groeten, een bezorgde moeder

hoi hoi

jeetje wat en vreselijk bericht... wat zou jij je onzeker voelen...

ik heb er niet veel verstand van..

ik heb het wel meegemaakt. bij de echo van 8 weken kwamen ze er achter dat ik een leeg vruchtzakje had en dat het zakje een afmeting van 6 weken had.....
de dag erna ben ik gecurretteerd, omdat ze zeker wisten dat er niets in zou komen..

als ze dat bij jou niet zeker weten dan denk ik dat er nog steeds een kans is dat het wel goed gaat komen... anders bel ze even terug en vraag om duidelijkheid..

sterkte en veel liefs tobi

Tobi, bedankt voor je reactie

Ja ik voel me nu heel erg anders. Ik mag niet gaan zitten tobben of er aan denken. Ik heb de verloskundige op dat moment ook gevraagd of ik een jonge miskraam had, maar ze zei: dat ze daar nog niet vanuit kon gaan. Omdat het ook kan zijn dat de bevruchting zich later dan de 1e dag van mijn menstruatie heeft plaatsgevonden. Dus met andere woorden, als ik met een gedachte loop van 9wk, kan het ook zo zijn, dat ik misschien wel 6 wkn zwanger ben en dan is het wel heel erg jong om te zien of er wel een embryo in zit.

Ik vond het best wel raar om te horen, omdat toen ik de 1e keer een miskraam kreeg al te horen kreeg bij 6wk dat het niet goed zat en dat ik van een miskraam uit moest gaan. MAar wat zo raar is, waarom zien ze dat bij 6wk wel en bij 9wk niet, dat is nou wat ik dus niet begrijp.

Liefs, illcherone

Hoi,

Jeetje zeg, wat een onduidelijkheid!! Ik dacht 6 weken en 2 dagen zwanger te zijn toen ik last kreeg van bruine afscheiding. Meteen de verloskundige gebeld en ik mocht meteen komen, hij zij wel meteen dat hij niet met 100% zekerheid kon zeggen of het wel of niet goed zou zijn. Toen hij een inwendige echo maakte (ik had mij mijn 1e echo wel heel anders voorgesteld...) zei hij meteen dat ik dus wat hij zag niet paste bij een zwangerschap van 6 weken maar bij een zwangerschap van 4 weken, dus wanneer iemand net over tijd is. Ik moest afwachten en met een week terugkomen misschien dat er dan hartactiviteit zou zijn.. helaas zette de bloeding door en ben ik het vruchtzakje/vruchtje verloren.
Sorry, je zit waarschijnlijk niet op mijn verhaal te wachten maar ik wil er mee zeggend dat hij aan de afmeting wel kon zien hoever het was ontwikkelt. En dan schelen 3 weken nogal!!
Ik hoop natuurlijk dat het allemaal goed zal komen en anders wil ik je/jullie heel veel sterkte wensen.

Groetjes ineke

Hai ineke,

Alvast heel veel sterkte toegewenst. Ik leef echt met je mee.

Tja, ik heb vandaag nog een keer gebeld met de verloskundige en die heeft me dus telefonisch verteld, dat op de echo te zien was, dat mijn vruchtzakje dus leeg was en dat het vruchtzakje 20 milimeter is. Dat houd dus in, dat ik dus 6 wk zwanger ben. Tja een ieder gaat van de 1e dag van de laaste menstruatie uit, maar een echo, heeft mij dus precies kunnen vertellen hoever ik was. Ik heb dus later op de avond naar die van mijn zoontje gekeken, die inmiddels 5 jr is, en op die stond de het vruchtzakje met embryo op 140 milimeter zat. Dat is dus een groot verschil. die echo heb ik toen der tijd gemaakt toen ik dus 10 a 11 weken zwanger was. Voor mij is dat nu zo een beetje duidelijk. Maar aangezien ik al een miskraam heb gehad in 2002, stel ik niets uit. Ik heb op 23 januari weer een afspraak voor C.O + Echo, dus het is afwachten. Ik bid elke dag en praat heel veel met mezelf. Moge de heer mij horen, want ik heb altijd een 2e kind gewilt.

Liefs illcherone

Hoi illcherone,

Zeker weten nog niet druk maken hoor, ik had ook een vruchtzakje met de grootte van 6 weken zwangerschap en daar was toen ook nog niets in te zien, ze zeggen ook altijd dat je met een beetje mazzel met 6 weken het hartje kunt zien kloppen, dat was bij mij ook  niet. Pas 11 dagen later was er op de echo wel degelijk hartactie te zien. Het heeft dus zeker zin om 1,5 week te wachten, tja, als er dan nóg niets te zien is wordt de kans op een leeg vruchtzakje wel groter natuurlijk, maar met een grootte van 6  weken kan het  gewoon echt nog.

Succes!!!

Groetjes Saskia (36+1)

Hai Saskia

Tx voor je grote steun, ik heb inmiddels al op andere site en ook van derden gehoord, dat je met 6wk niet altijd het vruchtje hoeft te zien, maar wel het vruchtzakje. Er is inmiddels een hele hoop duidelijk geworden. Moge de here mij bijstaan. Ik laat het je weten zodra ik de 23e ben geweest. Heel veel liefs, en als jij zwanger bent, wens ik je het beste.

Liefs illcherone

Terug
Bovenaan