A pleasant surprise

Lang verhaal kort...

Op 1 september 2012 zijn wij de trotse ouders geworden van onze zoon. Ik zat bij de mamaclub van Augustus 2012.

Na ruim 4 jaar proberen en tig ziekenhuisbezoeken bleek dat wij alleen via IVF/ICSI zwanger kunnen worden.

Wij wonen in de USA en deze procedure wordt niet vergoed. Grote beslissing toch genomen en we zijn ervoor gegaan. De eerste poging was meteen raak! Er werren 2 embryos teruggeplaatst en daarvan heeft er eentje het gered! 6 embryo's werden ingevroren voor een eventuele volgende poging.

Twee weken geleden naar onze IVF arts geweest. We zijn klaar voor de volgende poging. Ik ben 37 en we kunnen niet te lang wachten. Er werd bloed geprikt en ik moest de nurse bellen als ik ongesteld werd. In de week van 16 december zouden we een terugplaatsing hebben.

Nu heb ik tot 4 weken geleden borstvoeding gegeven en daardoor heb ik pas 1 menstruatie gehad, dat was 26 september. Ik heb wel de eisprong gevoeld en zou volgens mijn berekening twee weken geleden ongesteld moeten worden.

Donderdag was nog steeds niet ongesteld, maar dit kan na een zwangerschap en lang borstvoeding geven ongeregeld zijn, dus toch maar een test gekocht.
Wat gaf deze aan........ PREGNANT!!

Wat een ongeloof... Dit kan toch helemaal niet!
We zijn ZO ontzettend blij!

We hebben de IVF nurse gebeld met ons verhaal en ik kon diezelfde dag nog terecht voor een bloedtest om het HCG gehalte te laten meten. Dit was >1000! Wohoo, zwanger!

Aankomende donderdag hebben we een 'early ultrasound'. Dan gaan ze kijken hoever we precies zijn. Zelf hebben we uitgerekend dat onze datum 3 juli zal zijn.

Echt, we kunnen ons geluk niet op. Wat een timing en wat een 'pleasant surprise'. Dat ons tweede wonder maar uit mag komen!

Wat een raar idee... toen we bij de IVF arts zaten, waren we al zwanger, wie had dat nou kunnen denken...

Deze baby is zo gewenst!

Gefeliciteerd ! Door zulke verhalen besef ik me maar al te goed dat wij heeeel veel geluk hebben. Een keer schieten en het was raak :) fijn dat het jullie ook gegund is ! Vraagje.. Hoe doe je het met kraamzorg? Want dat is er niet in USA..

Terug
Bovenaan