a symmetrisch

Vorige week bij de verloskundige geweest voor de normale controle waarbij ze ons vroeg of we al een afspraak hadden voor een echo. Met de groeiecho bleek er iets toch niet in orde te zijn, iets wat ons niet was verteld dus dat was ff schrikken. De vk noemde het a-symmetrische groei als je er op googeld wordt je eng. Ze maakt zich zorgen over de (te) lange bovenbeentjes en een (te)klein hoofdje. Morgen echo in het ziekenhuis en daarna naar de gynaecoloog voor de uitslag. Ppffff hopelijk is alles in orde anders wordt de geplande thuisbevalling toch een ziekenhuisbevalling.

Jeetje dat is wel even schrikken zeg,dat ze het niet gezegd hebben,snap ik niet.

Bij ons doen ze geen groeiecho allen een liggingsecho...

Bij mij kwamenwe er 2 weken geleden achter dat het kindje een overslag in het hartje heeft en ik werd toen ook doorgestuurd naar het ziekenhuis.
Daar zagen we dat ons kindje 2wken achter liep in de groei,ik was 36 weken en de kleine was qua groei 34 weken.
Ik moet nu ook onder controle blijven in het ziekenhuis voor alle 2 de dingen.....

Nou heel veel stekte en ben tevens ook erg benieuwd naar de uitslag van de echo..

Gr

Tijdens mijn groeiecho werd er ook gezegd dat het kindje een te klein hoofdje had, een normaal rompje en lange beentjes en werd doorgestuurd naar een echocentrum voor een herbeoordeling....
Met die herbeoordeling kwam idd uit dat het hoofdomtrek achter liep, de romp qua termijn goed was en dat de beentjes zelfs wat voor lag....dus dat ze lange beentjes zou hebben, nu zei ze dat ik me nergens zorgen om hoefde te maken, alle orgaantjes dus ook de hersentjes zagen er prima uit, ieder kind is anders en zo heeft de een een groot hoofd en de ander een klein hoofdje en bij dit termijn is het heel moeilijk te meten!! (was toen 35 weken)
Ik heb thuis de gegevens vergeleken met mijn dochter waar ik de uitslagen van haar groeiecho nog had en dat kwam eigenlijk goed overeen met hoe deze nu is , ook een klein hoofdje en hele lange beentjes en ze is nu een 3jarige gezonde hollandse meid die netjes groeit!!...dus het is gewoon genetisch bepaald zei de echoscopist!!

Bij de echo van mijn zoon zeiden ze ook dat hij wat bij het hartje zou hebben zitten, maar een echo later was er niks aan de hand en was het weer verdwenen!!
Ik zou me niet al te gek laten maken door die echos want hoe verder je bent hoe meer vertekend beeld je krijgt!
Hoop dat je toch wat aan mijn verhaal heb en dat het niets hoeft te betekenen, lees niet teveel op internet dan word je vaak gekker gemaakt dan dat het is!!

Sterkte morgen en hoop dat je ff laat weten wat ze hebben gezegd daar!!

ik ben zelf een mei mama ik heb ook een paar keer een groeiecho gehad eerst liep het hoofdje achter buikje voor en beentjes normaal 3 weken later liep het hoofdje voor was het buikje normaal en waren de beentjes ook korter toen heb ik nog een groeiecho gehad liep het hoofdje 3 weken voor buikje 2 weken voor en benen 1 week achter het scheelde dus veel iedere keer in die paar weken ik heb nu een prachtige dochter die nu al weer 13 weken is

Hier ook bij de laatste groeiecho van mijn eerste zoontje een kleine hoofdomtrek en groot buikje en lange beentjes.
Een gezonde zoon geboren!!
Ben destijds trouwens niet doorgestuurd of gewaarschuwd na de echo.
Laat je niet gek maken,
succes!

Net terug uit ziekenhuis, alles is goed met de kleine sterker nog de gynaecoloog had geen idee waarom we doorgestuurd waren. Wel weer leuk om naar ons beebje te koekeloeren. Hoe dan ook beebje groeit goed en wat die lange beentjes betreft, kan het lekker rennen straks.

Terug
Bovenaan