aaaaaaaaaaaaahhhhhhhh schoonmoeder snapt er niets van

Onze zoon is afgelopen maandag 24 okt geboren, we zijn sinds dinsdag thuis, nu zijn mijn schoonouders al 2 keer onaangekondigd langsgekomen, zo ook vandaag, ik was juist blij dat de kraamhulp al vroeg wegging zodat we nu lekker niets hadden, wij geven nl ook een kraamfeest, dus weinig bezoek, en we waren nog niet echt alleen geweest met ons gezinnetje, komen ze onaangekondigd langs, en nog allemaal vragen stellen, op wie lijkt die, ja boeien, maakt toch neit uit op wie dat die lijkt, hij is gezond en dat is het belangrijkste. Daarbij zeurde ze over het feit dat haar zussen toch langs willen komen, terwijl we een kraamfeest hebben, mijn man klapte weer dicht en ik kon het weer oplossen, aaaahhhhh. We geven dat niet voor neits. En dan ook nog eens vragen jullie kunnen makkelijk volgende week zaterdag komen eten, Finn mag allang naar buiten en jij kan dat ook gemakkelijk. ik werd echt witheet, ik was blij dat ik met het eten bezig was, anders......
Snapt ze het nu echt niet.
Oh ja en ik weet niet of jullie dat meemaken, maar ook erg fijn als je kindje lekker ligt te slapen dat ze dan zegt wordt eens wakker slapert laat je ogen eens zien, doe ze eens open niet zo slapen , om gek van te worden. Misscheon ben ik wel een zeur maar ik kan er iig neit tegen.

Had een fijne kraamtijd tot vandaag, baal er stevig van, mijn man gaf me achteraf allemaal gelijk, maar daar had ik op dat moment niets aan.

En dan komt er ook nog eens stuwing bij kijken, ik geef flesvoeding, maar dat het zo erg was had ik geen erg in, jeetje wat een pijn en nu lek ik ook al zeg maar, mijn zoontje huilde straks en heel mn tshirt nat terwijl ik van die lilypads inheb.

Dus al met al een baaldag.

Sorry voor mn geklaag, maar moest het effe kwijt.

Gr WENdy

He wat naar voor je. Zo had je het niet bedacht.

Maar helaas ligt hier toch echt een taak voor je man. Zeker nu je kraamvrouw bent moet hij voor je opkomen. Misschien kan hij even bellen en vragen of ze niet meer onverwachts willen komen.

Inderdaad, goed duidelijk maken dat ze niet onaangekondigd langs moeten komen. Jullie moetne ook weten waar je aan toe bent op een dag. Als je net in je hoofd hebt om lekker even te rusten zit je niet te wachten op (schoon) ouders die even langskomen. Dit moeten ze gewoon maar begrijpen hoor. Je bent de komende weken nog steeds kraamvrouw en dit moet gaan zoals jullie als gezin dit willen, en niet hoe de rest van de wereld dit wil. Hun gaan na hun bezoekje weer naar huis naar hun eigen geregelde leven terwijl jullie nog je leven geregeld willen krijgen met jullie jonge wondertje. En al zijn ze dan even op hun tenen getrapt.....niet druk om maken, dit is jullie tijd en je moet aan jezelf denken. Het klinkt misschien wat hard maar als ze het zelf niet aanvoelen...dan moet het maar even hard gezegd worden tegen ze. En eerlijk gezegd verwacht ik dan ook wel dat ze het zullen begrijpen hoor.

Ik hoorde ook nog een verhaal van een vriendin van mij. Dit had tussen 12 en 15 hun rust moment zodat de kleine lekker kon slapen en de kraamvrouw ook..en wat gebeurde er dag na dag....ouders en schoonouders kwamen precies in die tijd langs want dan was er tenminste geen bezoek......tja dat is wel voor een reden natuurlijk.....en het is heel moeilijk om dit tegen je (schoon)ouders te moeten zeggen dat het niet gewenst is maar het is niet anders.

Oja en de stuwing...nog even volhouden gaat de volgende dag al weer een stuk beter en na een paar dagen voel je het al bijna niet meer :) bij mij duurde het ongeveer 3 dagen voordat de pijn weg was. Even volhouden nog dus haha.Lekker ijscompressen gebruiken dat is al een verlichting.

Je kunt voor de stuwing ook vallen en stoten zalf op je borsten smeren. Kreeg ik als tip van de kraamhulp, heb het dus zelf geprobeerd en was de volgende dag zo goed als van de stuwing af. Vond het heerlijk om er zo gauw af te zijn.

hoihoi wat ontzettend vervelend! Voor de stuwing kreeg ik de tip van de kraamverzorgster om een witte kool in de koelkast te leggen en dan die bladeren tegen je borst aanleggen.. Na goed een dag van de ongelovelijke rotsen af oeff pijnlijk! Succes

heerlijk ja schoonouders.......
Snap helemaal hoe jij je voelt en hier ligt idd een taak voor je man in.... maar ik doe niet eens altijd de deur open dan denk ik bekijk het maar moet je maar eerst even bellen. Bij ons zien ze ook niet als ik thuis ben want rolgordijn in de keuken zit dicht dus kunnen ze niet naar binnen kijken...... en we wonen in een boven woning dus aan de andere kant kunnen ze niet komen.
Weet dat het heel kinderachtig is, maar zo is het voor mij te behappen. En schoonouders/ouders het blijft lastig!!!! Weet er zelf ook niet altijd raad mee...Want ze vinden het hun recht om hun kleinkind te zien. Dan denk ik recht?????!!!!!!! pfffff

De kolbladeren werken idd erg goed. Dat heeft voor mij de meeste pijn/stuwing weggehaald.
Nu is de kleine 3, 4 daqen. Kan nopg niet zonder bh slapen want het blijft lekken......dus moet nog steeds van die pads in...kijk uit naar dat moment om weer gewoon zodner bh te kunnen slapen en na hoef te denken dat het lekt.

Terug
Bovenaan