Aaaaaargggg...

A

Anoniem

Guest

Sorrie hoor, maar ik moet even klagen over al die mensen die een opmerking maken over mijn zoontje:

'Soooo, die is er goed aan!'

'Hoe oud is ie? 8 maanden? Nou dan ziet hij er stevig uit!'

'Hebben jullie wel meer zware personen in de familie???'

'En zelfs de huisarts vorige week: hij mag wel 240 paracetamol want hij heeft aardig wat spek.

Tsjonge, mijn lieve beebje heeft gewoon babyspek.
Zucht...

Krijgen jullie ook van die leuke opmerkingen?

Hier ook zo, maar ik lach erom en vat het niet op als een belediging ofzo.
Ik doe er zelf ook hard aan mee; noem haar mijn michellin-poppetje en zeg dat ze  kenkels heeft; geen enkel, haar kuit gaat gelijk over in haar voet!

Iedereen wil ook altijd even voelen aan haar benen, omdat ze bijna niet geloven dat het echt is! Ook haar armen zijn rol na rol na rol en mensen noemen haar dan ook Poppey.
Ik vind het allemaal prima; heerlijk toch een beetje spek; zo'n mager poppetje vind ik weer niks aan!
En de oudste was ook zo en dat is nu een magere spriet, dus het komt allemaal weer goed.
Maar ik kan me wel voorstellen dat je er af en toe gek van wordt!
Sil

Ik maak me er niet zo druk om. We maken zelf ook grapjes erover. Zoals dat ik haar slagroom geef ipv bv. ze schatten mijn meisjes zelfs al een jaar, met haar bijna 8 mnd. wie er ook wat van zegt, iedereen zegt dat het vanzelf weer overgaat en dat het een lekkere gezonde hollandse meid is.

onthou dat maar goed!

groetjes sophie

Hoi,

Ay Ay... same here... same here... Met 6 maanden stond ik bij de bakker op de markt; Mag ze een koekje??? Uhhhh, Nee... (verbaasde blikken) tot ik zei; ze is pas 6 maanden mevrouw... ohhhh, ze lijkt veel ouder!!
En die lekkere spekpootjes van d'r.. ja hahaha, die heeft ze dus duidelijk van mij, nergens spek te bekennen... maar daar dus wel. En ook hier moet iedereen daar even in knijpen... hahaha, De bekenden dan, en ik doe het zelf ook... of effe lekker een 'hap' uit nemen  Ligt ze dus ook helemaal in een deuk!!

Ik ga er maar vanuit dat de mensen die een ópmerking' plaatsten, het goed bedoelen.

Groetjes Debby mv B'Elanna

Tja..daar ga ik dan ook maar van uit...
Maar er werden denk ik een beetje teveel van dit soort opmerkingen binnen een te korte tijd geplaatst. Hahahahaha....

Kon het even niet meer hebben...

Hoi Issie,

Ik kan het me heel goed voorstellen, hier kreeg ik ook van die opmerkingen over Heather. NIet zo erg opzich, maar het is de toon waarop. Soms kwam het echt over alsof ze oprecht denken dat ik haar de hele dag slagroomtaartjes zit te voeren. Terwijl ik juist ontzettend op suikers let.

Heather tijgert, klautert en speelt nu de hele dag, en dat scheelt enorm, kwa hoeveelheid babyvet.  En verder denk ik dat er alleen maar voordelen zitten aan wat babyvet. Als Heather eens niet wil eten, dan haal ik mijn schouders op en denk rustig 'nou, dan maar niet'.

Groetjes, KT

ps, je plaatst hier wel eens foto's van 'm, het is een lekker kereltje, maar hij ziet er toch niet dik uit? Of plaats je alleen zijn 'dunne' foto's.

Ik zou me er geen zorgen over maken hoor, Lukas is ook lekker rond, maar ik vind dat juist prettig omdat hij dan wel wat kan hebben als hij een dag minder eet ofzo. Ik weet zelf dat ik hem goed en gezond eten geef, dus maak me geen zorgen.
Ik snap je wel helemaal, iedereen heeft wel wat over je schatje te zeggen he; soms word je gek van alle goedbedoelde maar ongevraagde tips ... Je kent je kind zelf het best en laat alles gewoon lekker van je afglijden en zie het als complimentjes!! Liefs

Bij mij is het juist het tegenovergestelde:

"Hoe oud is ze? 5/6 maanden?"
"Eh, bijna 9 maanden! Ja, ze is nogal klein voor haar leeftijd..."

Zucht, wordt ik ook moe van.
Maar...sinds een maandje ofzo is Hannah echt aan het eten geslagen. (we zijn ook pas met 6 maanden begonnen hoor) Ze drinkt nog steeds aardig wat BV en daarnaast nu ook boterhammen, fruit en groenten. En ze groeit nu ook hard. Volgende week weer naar cb, ben echt benieuwd hoe veel ze nu weegt en wat ze er van gaan zeggen. Ik denk zelf dat ze nu zo'n 7 kg is en dat betekent ruim een kilo erbij in 2 maanden en dat is op deze leeftijd aardig wat. Zeker voor Hannah, want in het begin groeide ze minder hard (mocht blij zijn als ze meer dan 300 gram per maand haalde...en dat was dus echt te weinig)

Karin mv Hannah (20-11-2006)

Terug
Bovenaan