aaaah Straie

Jahoor, na al dagen van regelmatig jeuk op mijn buik vandaag de eerste straie rond m'n navel geconstateerd. Geen idee hoe snel het normaal ontstaat tijdens een zwangerschap, ik ben nu 23+2. Had wel aan de zijkant boven mn heupen al een straie ook zit, hoewel ik niet meer weet of dat er al zat haha. Namelijk heftige groeispurt gehad in mn pubertijd wat mijn huid niet kon bijhouden dus helaas op bepaalde plekken al jaren straie.

We gaan aan de smeer, deed ik al zo nu en dan, maar nu maar dagelijks om de boel soepel te houden.

dat hoeft niet hoor. sommige zwangere vrouwen hebben gewoon jeuk aan buik benen en billen zonder strepen te krijgen. das ook een zwangerschapkwaaltje, dus ben gerust.
goed blijven smeren en een beetje masseren. ook ik heb straie sowieso al vanaf pubertijd, maar ook een beetje op mijn onderbuik, dit was gebeurt met het indalen bij mijn vorige zwangerschap. dit vond ik heel erg. maar eigenlijk zie je dat niet meer zo goed. met de tijd worden het allemaal lichte streepjes.
of je het krijgt ligt aan de erfelijkheid, en het schijnt dat voor je 30ste je huid nog heel rekbaar is en dan kun je dus sneller streepjes krijgen als je zoals in een zwangerschap nogal snel groeit.
maar nogmaals met de tijd worden ze lichten en dan zijn ze niet meer zo erg aanwezig.

Hahahahahah Kweetnie!! Goeie reactie!

Bij mijn eerste zwangerschap was mijn buik zo glad als babybilletjes... Totdat ik 38 weken ben..Er komt een stofje voorbij, ik nies en schreeuw tegelijk.. Wat was dat? Wat deed daar zeer? Mijn man kijkt.. alsof de bliksem is ingeslagen in mijn buik. Heb de hele zwangerschap jeuk gehad aan mijn buik, denk dat dat wel vrij normaal is als je buik zo aan het uitrekken is.. Mijn ervaringen zijn dan ook vooral bij hoesten, niezen, omdraaien in bed, voelde ik het gewoon scheuren.. En ja.. dat doet zeer!! Hoop dat het nu genoeg gescheurd is en niet dat deze baby er ook nog een paar veroorzaakt..

Ik ben nu 25 + 2, maar heb al vanaf week 19 straie op mijn borsten, baalde er flink van! Gelukkig wel aan de onderkant (dan kan ik ze mooi niet zien, tenzij ik en de spiegel kijk) Mijn borsten zijn in enkele dagen van een Cup B naar een Cup D gegaan.

Heb nog geen straie kunnen vinden op mijn buik, maar verwacht wel dat ik er daar ook wat bij zal krijgen.

Hier helaas ook een mama met straie....engoed zichtebare ook helaas ;( nu 27 week en me zebra-streepjes zijn weer goed zichtbaar...worden nu weer paars ...maar ze vervagen wel weer gelukkig na verloop van tijd....
smeren heeft bij mij ook niet geholpen destijds bij me1e zwangerschap....tis ook beetje geluk hebben denk ikhoor

Ik ben nu 24 weken en de eerste kleine streep loopt ook over mijn buik. Tjaah, je hoopt ergens dat je jezelf gelukkig kan prijzen met goede genen en het niet krijgt. Maar aan de andere kant heb ik ook altijd geweten dat je van dat zwanger zijn nou eenmaal niet veel mooier wordt.

Ik zie het ook altijd als een soort van “battlescars”. Ik zit na een jeugd vol ongelukken onder de littekens en elk litteken heeft een verhaal. Ik denk ook niet dat ik me straks ergens voor schaam, de striae vallen in de categorie “zwangerschap”. Leuk is anders, dat dan weer wel.
Volgens mij kan je smeren tot je een ons weegt, en is het gewoon iets genetisch. Alhoewel het natuurlijk ook geen kwaad kan om je huid extra te verwennen.

Terug
Bovenaan