AAAArrrrrggggg

O mama's,

ik moet echt even mijn ei kwijt. Sigrid is een schattebout van een meid, maar de laatste 4 nachten onuitstaanbaar. Madam houdt ons al   4 nachten achter elkaar wakker tussen 23.00 en 04.00 uur. Het is echt een drama, want ze jankt echt voor ons gevoel de gehele straat bij elkaar!!!  We hebben alle slaaptechnieken toegepast, om de 15 min. kijken en maar blijven zeggen dat we gaan slapen en een kusje, laten janken tot het pijn doet aan onze oren, bij ons in bed nemen om haar maar stil te krijgen en wanneer ze eindelijk vertrokken is terug in bed leggen en ga zo maar door. Mijn hoofd begint er behoorlijk punterig uit te zien van de slapeloze nachten!!! Mijn man en ik wisselen elkaar wel gelukkig steeds af, maar je bent gewoon gebroken als de wekker om 06.00 uur staat te tetteren... En zie je er zo uit    
Ze zit wel in een tandjes-periode, dus geef ik haar voor het slapen de hele reutemeteut om de pijn zoveel mogelijk te verzachten. Als ze s'nachts alles nog een keer heeft gekregen ga ik er toch  vanuit dat ze content zou moeten zijn. Kennelijk niet dus...
Mochten jullie nog een gouden tip hebben, hou ik me aanbevolen...

Groetjes,

Petra

 
Hallo

Nou wij hebben dat probleem van de week ook gehad.Ik weet niet hoe oud Sigrid is maar onze dochter is bijna 1 jaar.Ze schreeuwde ook alles bij elkaar s'nachts en soms ook overdag.Nu zijn we met haar naar de huisarts geweest en hij dacht dat ze last had van krampjes jaja na een jaar alweer.We hebben een zitpilletje gekregen om de darmpjes te stimuleren.Die moesten we op het moment dat het schreeuwen weer begon proberen en echt ze hielpen ook nog.Ik mag nu geen citrusfruit meer geven even,en het gaat alweer een paar nachten heeeel goed.Bij ons was het dus waarschijnlijk de darmpjes maar je of dat bij jullie ook is weet ik dus niet,maar ja het proberen waard toch?Veel succes ermee

Kuz Kim
 
Op die gouden tip wachten wij ook al een half jaar. Vanaf dat Rebecca ongeveer 11 maanden is, haalt ze 1x in de week/10 dagen een nachtje door.
Ook wij hebben alles geprobeerd, maar voor mijn gevoel lacht ze ons gewoon uit. Zodra we haar deur open doen is ze vrolijk en blij, en zodra hij weer dicht gaat is het gillen en krijsen.
Vorige week na 1,5 uur toch bij ons in bed genomen, helemaal tegen mijn principe, en ze vond het heel gezellig. Na een tijdje lag ze met haar handjes in de lucht Hoera te roepen (heeft ze net geleerd door veel verjaardagen). toen vonden wij het wel goed en is ze weer terug gegaan naar haar eigen bed. Na 10 minuten brullen zakte ze af en sliep ze door tot half 9 de volgende ochtend.

Meestal gaan we om het kwartier kijken, en laten haar tussendoor maar krijsen, maar zielig vind ik het wel.
 
Oh ik begrijp jullie zo goed!!!!
Quinten sliep altijd goed door. Vanaf 10 weken van 23.00-06.00 en vanaf 6 maand
van 20.00-08.00. Heerlijk dus. Toen kwam de 7 maanden fase. Niet doorslapen dat
duurde ong 3 weken..... Toen sliep hij opeens weer prima totdat hij een jaar werd.
Ook  gillen, krijsen huilen en spelen doorelkaar. Wij wisten ook niet meer waar we het
moesten zoeken. Wij hebben hem wel steeds getroost. Zijn wel altijd met hem op zijn
kamertje gebleven. Schone broek, beetje melk en knuffelen. Dan werd hij na verloop van tijd wel weer rustiger en konden we hem weer in bed leggen. Na heel lang proberen bleek dit de snelste oplossing te zijn. Nu huilde en spookte hij niet meer de halve nacht maar nog maar 1 a 1 1/2 uur. Dat scheelde dus best veel.
Pedagogisch misschien niet helemaal verantwoord, maar tegenwoordig slaapt hij weer lekker de hele nacht door. Meestal dan he? En wij dus ook. Het is eigenlijk vanzelf overgegaan. Maar hij is nu 19.5 maand en slaapt sinds een maandje pas weer door.
Hij at overdag ook niet al te best dus zal hij nog wel wat honger hebben gehad.
En dan was hij ook nog eenkennig op dat moment. Dus verlatingsangst speelde bij
hem ook een rol.
Het is een lang verhaal geworden maar ik hoop dat jullie hier wat aan hebben.
Je moet gewoon doen wat goed voelt voor jullie.
Succes en ik hoop dat jullie weer snel lekker kunnen slapen.
Groetjes Melanie mmv Quinten
 
Hallo allemaal

Hoop dat jullie wat aan mijn info hebben.
Mijn dochtertje (nu bijn a1.5) sliep al met 3 maanden door. En heeft heel lang geslapen van 20.00 tot 9.00/9.30 uur (ja ik weet het, ik ben verwend).
Echter sinds afgelopen oktober was Mw gemiddeld 4-5 per nacht () compleet wakker. En niks hielp: melk, bij ons in bed (dan ging ze spelen), bij haar op haar kamertje liggen, schone luier, laten huilen (dit hield ze 4 uur vol), alle technieken, hulp van het consultatiebureau, enz. Even voor de duidelijkheid: Robin was niet ziek (dit hebben we uiteraard goed na laten kijken) en het was haar niet te doen om aandacht.

Na maanden van slapeloze nachten zijn we bij een homeopaat terechtgekomen (is ook onze consultatiebureau- arts). Zij heeft Robin een middeltje gegeven omdat Robin een kindje zonder filter is. Ze is zooooo snel met alles dat ze 's nachts niet meer de kans krijgt om alles te verwerken.
Tevens hebbenw we haar bedje naar de andere kant van haar kamertje geplaatst (aardstralen)
En.........
Sindsdien slaapt Robin (bijna) altijd door.

Ik geloofde helemaal niet in homeopatie en aardstralen ed en vond het nogal zweverig. Maar wat het ook geweest is..........WIJ SLAPEN WEER!!!!        

Ik weet niet, maar hoop wel dat iemand iets aan mijn verhaal heeft.

Veel slapende nachten toegewenst!
Sjannie
 
Hoi allemaal,
Helaas ken ik dit probleem ook. Elize sliep ook heel netjes door vanaf 3 maanden (inmiddels is ze 9,5 mnd) maar sinds kort heeft ze verzonnen dat het ook wel prettig is om s'nachts nog wat te drinken. We hebben   inmiddels alle tijdstippen al gehad, 02:30.03:30 enz wordt er niet goed van want honger kan ze niet hebben. Volgens mij vindt ze het gewoon gezellig en lekker om midden in de nacht nog wat warme melk te drinken. Van de week bij het CB te horen gekregen dat ze echt geen nachtvoeding meer nodig heeft en dat ze gemakkelijk zonder kan. Jullie snappen het al,  het wordt voor ons de komende nachten   afzien want we gaan haar maar laten huilen.......help. Bedankt voor alle tips die jullie al gegeven hebben, wie weet kan ik er ook wat mee.

Groetjes Yvonne

p.s. voor alle ouders met slapeloze nachten......sterkte.
 
O ja, Sjannie. Ik geloof helemaal wat je schrijft. Mijn zus heeft hetzelfde gehad met haar dochter maar die was zelfs inmiddels 11 jaar oud. Dat van die aardstralen bedoel ik.
 
Terug
Bovenaan