AAAARRRRRRRRRRRGGGGGGGGGG SCHOONMOEDERS....

Hoi hoi,

man wat ben ik BOOS.. mijn schoonmoeder was hier vandaag.. joeppie..
nu had ik vorige keer al moeite met haar tijdens mijn eerste zwangerschap en rara nu weer...
ze heeft nog niets mee genomen voor dit kleine meisje! kijk het hoefd niet duur te zijn maar een roze rompertje bij hema is al super! maar nee hoor NIETS.. voige keer heeft ze wel (toen we al besteld hadden) de kinderwagen gegeven.. maar ze is er totaal niet bij betrokken.. toen niet nu weer niet.. ja, ze doet wel leuk tegen onze zoon maar toch....
daarnaast zegt ze ook van die rare dingen.. nu willen jullie vast wel weten wat..
welnu..
ik ben vorige keer bevallen in het ziekenhuis en het is echt een KLOTE stuk lopen naar de kraam afdeling.. wat zegt ze net.. "weer dat stuk lopen nou dan kom ik niet naar het ziekenhuis, tenzij met rolstoel.." daarvoor.. we weten welke dag ik de kz ga krijgen en toen zei ik.. iedereen is welkom als we ff weten dat het goed gaat.. (vorige keer echt grote ellende.) nu zegt ze dan ze dan wel de zondag komt.. ik ga op vrijdag bevallen.. dus wij hoezo zaterdag niet.. welnu dan heeft haar dochter d'r 40ste verjaardag feest (hier wist mijn vriend niet van..???????) en dus kan ze dan niet...
en zo kan ik nog wel ff door gaan...
ik heb het zo gehad! vond het eerst zielig voor mij vriend maar nu heb ik er echt genoeg van........
hebben jullie raad???????????????
thanks voor het van me afschrijven en misschien wel de raad..

liefs Annemieke

Hoi,

Nou heb ik niet hezelfde met mijn schoonmoeder als jij, maar die van mij is ook nou niet ideaal. Vorig jaar zomer heb ik zelfs voor een tijd het contact helemaal verbroken. Eind april dit jaar met haar en mijn man ingesprek geweest, omdat ik merkte dat mijn man het steeds moeilijker vond, zeker nu met een kindje op komst en hij heel erg gehecht is aan zijn moeder. Hij heeft de tijd dat ik haar niet wilde zien en spreken, haar natuurlijk wel gewoon gesproken en gezien, dat was ook nooit een probleem. Maar wilde wel graag zijn moeder ook op kraambezoek hebben als ons kindje geboren is. Tja, dan maar eerst bedenken op welke manier ik daar ook me goed blijf voelen.
Toen heb ik met mijn man aangegeven op welke voorwaarden ik eventueel het contact zou willen herstellen, uitgelegd waarom, daar kon hij ook meeleven en zo zijn we het gesprek met mijn schoonmoeder is gegaan.
En het was voor haar buigen of barsten, of accoord gaan met deze voorwaarden of heel jammer, maar dan zou het blijven zoals het was, geen contact en dus ook niet hier in huis op bezoek, ook niet als ons kindje geboren is.
Het was echt even moeilijk voor haar, maar ze is met de voorwaarden accoord gegaan en nu is het contact nog heel pril hoor, tussen haar en mij geen gezelligheidstelefoontjes of dingen (vroeger dus wel) enz. Ik weet het gaat haar puur om haar zoon en haar kleinkind, maar dat zal mij verder boeien. Ze is afhankelijk van ons om haar te halen en terug naar huis te brengen. Dus veel zal ze niet op bezoek komen.

Wat ik je dus eigenlijk als tip wil geven, het geeft mij in ieder geval rust, is met je man om tafel te gaan, hem goed te vertellen waar je mee zit en een gesprek daarna met je schoonmoeder aan te gaan (als jij en je man duidelijk hebben wat je van haar wilt/verwacht). En anders kiezen voor jullie rust en dan haar dus op afstand houden.
Ik vind dat jullie namelijk mogen bepalen hoe ze met jullie omgaat in jullie huis.

Overigens heeft mijn schoonmoeder ook totaal nog niet iets gekocht of wat dan ook, geen kaartje niets, voor haar aanstaande kleinkind en ik denk daar net zo over als jij, het gaat niet om het geld of de waarde van het kado, het gaat om de gedachte dat je laat merken dat je het leuk vind dat er een kleinkind op komst is.

Ik ben dus best wel hard voor haar geweest, maar geloof daar zijn 5 totaal andere jaren aan vooraf gegaan waarin ik dat absoluut niet ben geweest en toen kwam de bekende druppel en heb ik dus voor mijn eigen rust gekozen door geen contact meer met haar te willen. Maar dat hoeft natuurlijk niet zover bij jullie te komen, wel zou ik dus met je man samen (als jullie op 1 lijn zitten) met haar in gesprek gaan.

Alice

Terug
Bovenaan