AAAAUUUWW Ik heb zo'n pijn aan mijn stuitje......

A

Anoniem

Guest
Ik moet nog 4 weken werken en werk ook nog 40 uur, maar heb zo'n pijn aan mijn stuitje dat ik gewoon niet meer weet hoe ik nmoet gaan zitten. En staand achter de computer gaat ook niet (ben secretaresse)...

Heeft iemand tip???

Dikke zoen Saskia
31.3 wk

Hoi Saskia,

Helaas heb ik hetzelfde gehad. Toen ik rond de 32 weken zwanger was kon ik van de een op de andere dag ook niet meer zitten. Vooral niet op harde stoelen (o.a. mijn bureaustoel dus) Als ik eenmaal zat ging het redelijk, maar omhoog komen was een hel. Wat een pijn! Ik ben ook een week in de ziektewet geweest. Toen heb ik een hele zachte kussen meegenomen en zo heb ik de laatste werkweekjes voor mijn verlof uit kunnen zitten. Thuis had ik er geen last van, omdat ik nergens een stoel heb die zo hard zit als de stoel op m'n werk.
En toen was m'n verlof weer afgelopen. Helaas! De pijn zat er nog! Gelukkig ging het na een paar weken vanzelf weer over. Maar ik denk dat ik er in totaal ongeveer een half jaar last van heb gehad.

Sterkte met je stuitje, en het enige dat je eraan kunt doen (denk ik) is op een kussentje zitten. En ik hoop voor je dat de pijn direct na de bevalling weg is, maar bereidt je erop voor dat het ook nog langer kan duren!

Succes ook met de laatste loodjes en een fijne bevalling alvast!

Liefs,

Ingrid
mmv Emma (23-10-2004) en Mirthe (17-10-2006)

Hoi Saskia,

Ik heb ook pijn aan stuitje en mijn li bil -> bekkeninstab! Ik heb maandag van de fysio een bekkenband gekregen, zwaar irritant -> maar het help wel!
Mijn moeder heeft zo'n speciale kussen "een donut"(zij heeft chronische klachten aan haar stuitje), zij adviseerde mij ook zo'n ding. Maar idd een gewoon kussentje vind ik ook al helpen.

Sterkte

kusjes Petra

Hoi,
Jij hebt gewoon een vorm van bekkeninstabiliteit. Enigste oplossing is dus fysio of iets dergelijks en minder werken/in de ziektewet. Je kunt ook gewoon doorgaan, maar geloof mij, het zal waarschijnlijk alleen maar erger worden. Dan zijn die verlofweken ook niet meer zo leuk. En, inderdaad, ook na de bevalling kan de pijn nog een tijd aanhouden.
Klinkt allemaal nogal negatief, maar ik wil alleen maar dat je zuinig op jezelf bent en naar je lichaam luistert. Is belangrijk.
Ivy

Lekker minder gaan werken. Je lichaam en je kindje gaan voor alles. Een bekkenband is geen optie als je zit, althans ik vind het zwaar irritant dan. Een bekkenband is lekker als je vel moet staan/lopen.
Succes
XXX Yvet

Hoi. Ik heb het toevallig vorige keer aan de VK gevraagd omdat ik ook zo'n last heb van mijn stuitje en mijn schaambeen. Ik had dat bij mijn eerste zwangerschap ook, maar alleen de laatste 2 weken, maar nu moet ik er nog 13!
Maar ze zei ook dat dat toch echt een teken is dat je het rustiger aan moet doen.. Ik hou er nu dus rekening mee dat als ik thuis ben en mijn zoontje slaapt,dat ik dan ook heerlijk in de tuin in een stoeltje ga liggen (is geen straf ook nog met dit weer..), en als ik heb gewerkt doe ik het 's avonds echt rustig aan, en mij helpt het wel. Mijn schaambeen doet nog wel pijn, voornameliljk als ik heb gezeten/gelegen en dan weer omhoog moet, maar voor de rest is het ver weg...
Dus luister naar je lijf en doe het lekker rustig aan!!
Gr. Anne-Marie

Hallo,

Ik had ook savonds ineens in bed last van mijn stuitje (was toen zo'n 21 weken), als ik anders ging liggen en uit bed stapte. Na enkele dagen was dit gevoel ineens over.
Dus er is hoop, het kan ineens helemaal weg zijn!

Terug
Bovenaan