Aaahhh, ik zit in een dip!

Ik ben ook in de MMM beland. We hebben nu een aantal onderzoeken achter de rug. Deze week  de uitslag van de eerste onderzoeken gehad. Bij mijn vriend zit alles goed. Kwaliteit zaad, beweeglijkheid en de hoeveelheid is dik in orde! gelukkig. Ik schijn ook een goede eisprong te hebben, heb in het verleden nooit infecties gehad en heb een redelijke regelmatige cyclus. Niet helemaal top, maar ook niet heel erg slecht. Maaaaaaaaaar, en die zat er natuurlijk aan te komen. Maar, er is een afwijkende waarde geconstateerd in mijn schildklier. Daarom moest ik gisteren gelijk weer bloed laten prikken. Maandag krijg ik de uitslag. Een te trage werkende schildklier of een te snel werkende schildklier is niet goed. Zeker niet als je ook nog eens zwanger wilt worden net als ik. Het kan je vruchtbaarheid aan tasten, er kan geen innesteling paastsvinden. Dus wel een goed eitje en zaadje, maar geen goede innesteling. Verhoogde kans op miskramen, vroeggeboorte, afwijkingen bij het kindje. Kortom, we wordt nauwlettend in de gaten gehouden en het bemoeilijkt de zwangerschap of het bemoeilijkt het proces om zwanger te worden. Conclusie...ik zit in een dip! Ik voel me verdrietig, ik voel angst en ik ben kwaad! Voor de buitenwereld heb ik één happy face, maar van binnen huil ik! Na een tijdje gegoogled te hebben naar 'zwangerschap en een afwijkende schildklier', besloot ik maar om daar even mee te stoppen toto ik de uitslag heb. Die verhalen die ik gelezen heb, maakt het bij mij niet beter op. Er is ook wel iets tegen te doen. Ze kunnen met hormonen het één en ander regelen, maar het feit blijft dat het heel erg lastig gaat worden, als de vermoedens van mijn dokter gaan uitkomen.

Mocht de uitslag niet goed zijn, dan wordt ik doorverwezen naar een internist. Mocht het toch goed uitpakken, waar ik natuurlijk erg op hoop, dan moeten we het nog een paar maandjes gaan proberen. Mocht dit geen resultaat opleveren, dan moet ik me eind juni melden en gaan we over op IVF! Dat is dan nog het enige positieve wat ik gisteren heb gehoord!

Hey meid, klote. Geen ander woord voor, je wil zo graag en dan dit...! Ik herken het, ik heb PCOS, ook niet iets om blij van te worden. Bijna een jaar bezig. Ze zitten er wel boven op bij jou, dat betekent iig vooruitgang, op weg naar je doel. Vergeet dat niet, ok! Een dip is soms alleen maar even gezond, ff al die tranen en frustratie eruit gooien. Ik heb vorig weekend t hele weekend gejankt geloof ik, bij een scheet ging ik al los..      haha. Sterkte, laat t allemaal maar ff lekker eruit en dan  daarna weer toch met goede moed op weg naar je eerste zwangerschap, wanneer die dan ook mag komen.

Liefs Lot  

Terug
Bovenaan