Aaahhhh draaien in bed

Hebben jullie er ook last van dat jullie kindje constant aan het draaien is in bed. Opzich maakt het mij niet zoveel uit of ze op haar buik, zij of rug ligt alleen gaat ze heel hard huilen als ze op haar buik ligt. Soms moeten we haar wel 10 keer weer omdraaien per nacht. Hebben jullie hier ook last van en zo ja wat doen jullie hier aan?

Verder gaat het allemaal heel goed, ze gaat al zelf zitten. Ik vind het wel heel erg snel gaan allemaal. Lijkt wel of ze veel sneller gaat dan onze oudste.

Liefs

Julian draait ook erg veel en ligt het liefst op zijn zij. Regelmatig vinden we hem met zijn hoofd bij het voeteneind of helemaal over dwars bovenin bed...
Wij hebben het bed maar omlaag gedaan.
Ik heb zo geen tip wat betreft het omdraaien.
Op het kinderdagverblijf gaven ze ons wel wat tips, omdat Julian dus boven het denkentje uitkruipt. Zij stoppen de kindjes in een lange slaapzak en die stoppen ze dan bij het voeteneind in, zodat ze niet zoveel bewegingsvrijheid hebben. Misschien dat dit helpt?

Wat knap dat ze al zelf gaat zitten. Julian kan al wel zitten, maar ik moet hem dan wel rechtop zetten, hij kan dat nog niet zelf.

Hier een voorbeeldig kind die heerlijk ontspannen op z'n rug blijft liggen! :D
Maar wie weet hoelang dat nog duurt.. haha..
Liefs

hier ook de lange-slaapzak-truc, verder als hij op z'n buik kan draaien moet hij ook maar zo slapen, even kijken en een aai over z'n rug en dan met rust laten

Bij ons was dat ook een probleem. Wij hebben toen de safetsleep aangeschaft, probleem opgelost en wij hadden onze nachtrust weer terug.

Hoi, ik kom van het juliforum maar heb ook al een ouder dochtertje. Mijn jongste is wel beweeglijk, maar met slaapzak aan blijft ze meestal redelijk goed liggen. Mijn oudste was een heel ander verhaal, die ging met drie maanden al haar hele ledikant door. Toen ze zichzelf daarmee wakker ging houden, en ook naar haar buik ging draaien, deden we ook de slaapzaktruc. Werkte goed! Alleen had zij zo'n enorme bewegingsdrang en was ze zo sterk dat we die slaapzak heel goed vast moesten maken, anders zat hij zo weer los en zij op haar buik oid (met vier maanden!). Hoop dat het werkt!

Bedankt voor alle tips. Bij m'n oudste werkte de slaapzaktruc ook heel goed, maar bij de jongste niet. We hebben haar nu weer alleen in haar slaapzak liggen zonder een dekentje en dat lijkt toch nog het beste te werken. Ze rolt nog steeds en wordt er ook wakker van, maar nu rolt ze zelf ook weer terug. Ze is op het moment wel heel erg aan het bewegen, naast dat ze nu echt zelf gaat en kan zitten is ze zich ook al aan het optrekken. Ik ben dus bang dat we nog wel een periode tegemoet gaan dat ze regelmatig wakker zal worden. We zullen zien....

Terug
Bovenaan