Aaargh.... ik heb het heen en weer

Hoi,

Sorry, maar ik moet even wat van me aftypen. Ik heb volledig het heen en weer vanavond. Het begon met dat ik mijn auto eens bekeek en zag dat het profiel zowat van de banden af was (terwijl ik hem een maand geleden nog naar de garage had gebracht). Dit irriteerde me mateloos (lange voorgeschiedenis van diverse mankementen en gedoe) en ik werd direct heel obstinaat: ik ga niet naar die garage bellen, want ik ga flippen. Dus ik mijn man gemaild met het verhaal dat hij morgen mag afsteken tegen de garage ;-)

Goed, toen was ik dus lekker geactiveerd. Vervolgens kom ik dan in een soort irritatie terecht van wat ik allemaal nog moet doen en wat er dan allemaal onverwachts tussendoor komt fietsen (die auto, gat in mijn kies dus nog naar de tandarts, lenzen op dus nog naar de opticien, etc.). En dan ineens trek ik al dat 'gedoe' gewoon niet meer.

En dan sta ik onder de douche en zie dat de cremespoeling nagenoeg op is, dat de bloemen verlept zijn en dat morgen de vuilnis opgehaald wordt, dus dat ik DIRECT die vazen moet legen zodat die stinkbloemen meekunnen en ga zo maar door. Echt retevermoeiend!

Dan ga ik in bed liggen maar is mijn hoofd echt nog aan het tollen en moet ik eerst een lijstje maken van alles dat nog moet (hoezo moeten?).

Ik vind dit zo raar! Is dit nou nesteldrang? Ik ga dus morgen voor een half jaar tandpasta, deo en shampoo inslaan enzo. En ik wil eigenlijk gaan zwangerschapszwemmen, maar eerst wil ik 10 dingen gedaan hebben (ook al kan dat ook de komende 5 weken nog), dus ik weet niet of ik daar wel de rust voor heb.

Nou ik vind dit zo vreemd, maandag (gisteren!!!!) heb ik nog een topic geopend met dat ik me verveelde. We zijn goed een dag verder en alles moet ineens af. Wat dodelijk vermoeiend is dit zeg! Het is hollen of stilstaan.

Ik merk echt sinds een week of 2 dat mijn hormonen toeslaan (kan dat nog meer? ja!) en dat mijn man mij 100 keer kan uitleggen dat ik nog 5 weken verlof heb en dat bijna alles geregeld is en dat als de shampoo op is als het kind komt, er ook geen man overboord is, maar toch. Ik heb geen rust in mijn donder tot ik 10 flessen shampoo in mijn kast heb staan. Pffff....

Nou ik werd hier echt even door overvallen, dus lekker om even van me af te schrijven. Ga nu toch maar proberen te pitten. Doei!

haha...
heb vandaag ook inderdaad 3 flessen shampoo, 3 cremespoeling, grote zak honden en kattenvoer voor in de voorraad gekocht... dat in mijn kraamperiode niemand erop uit hoeft :p
maar inderdaad, als je thusi zit, dan zie je wat er allemaal gedaan moet worden... Nu moet ik zeggen, ik vind het niet echt nesteldrang... ik heb het namelijk ook als ik gewoon vakantie heb (ben docent, heb het heel vaak..) dat ik denk oneindig tijd te hebben, en uiteindelijk veel te kort, omdat er van alles tussenkomt...

maar dat dingen op voorraad willen hebben, tsja... misschien zijn dat dan hormonen :p

Liefs,

T

Hamsteren!!!!!
Joh, als de hongerwinter uitbreekt bij ons heb ik de eerste maanden genoeg shampoo, cremespoeling, pakjes drinken, koekjes, snoepjes, pasta, cola, water en noem maar op in huis hoor..... Ik word gek van mezelf....
Liefs.

Hihihi,

Ik heb altijd ene grote voorraad shampoo's e.d. Volgens mij heb ik wel genoeg voor een jaar, laatst was een actie bij kruidvat. 2+2 gratis... dus heb ik flink gehamsterd.

Maar ik begrijp je irritatie, denk idd da het een vorm van nesteldrang is. Ik MOET zometeen naar de winkel fruit halen, heb er de hele nacht wakker van gelegen omdat ik er zo'n zin in had.....

Iedereen word wel gek van zichzelf af en toe. Wees blij dat je veel dingen wilt doen.

Ik heb bijvoorbeeld vaker dagen dat ik echt neit vooruit te branden ben..... maar dan toch eigenlijk even moet poetsen ofzo....

liefs en succes

Blijven ademhalen heel belangrijk, snap je frustratie echt waar. Ik heb het nu met boodschappen, we mogen wel de voorraadkast extra gaan aanvullen, en extra brood en evt groente in de vriezer, want inderdaad stel je bent 5 dagen met bevallen bezig hahaha, je zou maar omkomen van de honger!!!

Probeer te relaxen meid.

Oh Blossom, weer zo herkenbaar. (haha komt misschien ook omdat we bijna tegelijk zijn uitgerekend)
Op je vorige topic reageerde ik dat ik me ook verveelde nu mijn verlof is begonnen. Maar ik verveel me helemaal niet. Op de één of andere manier heb ik echt het idee dat de baby eerder komt, dus ik MOET alles nu geregeld hebben. Zoals alle adressen verzamelen voor de geboortekaartjes, zou toch een ramp zijn als ik die niet heb uit gezocht en mijn man moet dit nog gaan doen als ik aan het bevallen ben. En ik heb ook nog niet alle kleertjes gewassen! HELP.
En 's nachts lig ik zeker een uur wakker met een erg druk hoofd met alles wat ik nog wil gaan doen.
Dus ik heb me als doel gesteld dat ik de komende ander halve week alles af heb.Dan ga ik een lang weekend chillen bij mijn schoonouders in Friesland en dan ben ik bijna 37 weken, dus kan ik
(hopelijk) relexed wachten tot de baby komt..

Nou, ik ben vanmorgen wakker geworden en toen dacht ik bij mezelf: wat ben ik toch een maf mens. Ik bedoel, ik heb alles in kaart wat er nog moet gebeuren en zoveel is dat helemaal niet. Maar gisteren kreeg ik het ineens op mijn heupen en leek het echt een onoverkomelijk probleem dat ik het beddengoed die dag niet had gewassen. CRAZY!

Mamaartje, ik heb precies hetzelfde met mezelf afgesproken, ik wil ook dat eind volgende week alles klaar is, zodat ik dan een leeg lijstje heb ;-)

En ik doe heerlijk iedere dag wat, vanmorgen voor het eerst wezen zwangerschapszwemmen. Wat een buikenparade! Het was wel heerlijk moet ik zeggen, ben nu zo loom dat ik volgens mij wel weer een rondje kan knorren... maar ja, mijn lijstje roept! Hahaha...

Ik probeer de laatste dagen minder overdag te slapen en ik moet zeggen dat ik dan 's nachts echt beter slaap. Ik heb overdag wel echt momenten dat ik vreselijk inkak, maar als ik me er een beetje tegen verzet, of maar een half uurtje dommel op de bank, dan pit ik 's nachts stukken beter!

Dat overdag slapen lijkt mij ook een beetje in de weg te zitten. Gisteravond heb ik t half 2 (?!!!) zien worden terwijl ik er om half 9 al in lag, zo moe als ik was. Gelukkig was zoonlief om 6 uur vanmorgen al wakker haha

En die onrust herken ik ook hoor, op sommige momenten weet ik van gekkigheid niet wat ik moet doen. Uiteindelijk komt er dan niks uit mijn handen, en moet ik mezelf echt dwingen om een klusje te doen. Wij moeten bijv. nog geboortekaartje uitzoeken. Manlief heeft maandag boeken gehaald, direct gekeken. In 1 boek zaten wel 1 of 2 leuke kaartjes, maar ik wil nog meer boeken zien, die zou ik gisteren even gaan halen. Heb de hele dag niks gedaan, maar ook geen boeken geruild. Dat moet ik dan vandaag alsnog doen, terwijl ik vandaag ook al 2 dingen had staan die ik wilde doen. Gevolg: voor mijn gevoel ontzettend druk geweest vandaag. Dan baal ik gewoon dat ik gisteren die boeken niet al omgeruild heb. Nou ja, als dat t ergste is.. Waar je je druk om kan maken he?! :)

Terug
Bovenaan